גמ' הא גופא קשיא אמרת לישתן ועריכתן בחוץ אלמא מדת יבש לא נתקדשה ואפייתן בפנים אלמא מדת יבש נתקדשה אמר רבה הקשה אדם קשה שהוא קשה כברזל ומנו רב ששת מאי קשיא דלמא עשרון לא מקדש תנור מקדש אלא אי קשיא הא קשיא ואפייתן בפנים אלמא תנור מקדש ואין דוחות את השבת איפסלה בלינה "(אלא) אמר רבא הקשה אדם קשה שהוא קשה כברזל ומנו רב ששת" אמר רב אשי מאי קושיא דלמא מאי מבפנים במקום זריזין כו'
ועיין רש"י הקשה - בתירוץ זה עכ"ל
לכאורה אינו מובן כוונת הגמרא, ועיין יעב"ץ שבאמת מחק מתיבת "אלא אמר רבא" כו' עד "אמר רב אשי" וע"ע בדק"ס. ועיין רגמ"ה. גם צ"ע בכוונת רש"י.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום