סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

זבחיםמט ע"אכב טבת תשע"א14:28שאלות בעניין "שנה עליו הכתוב לעכב" / ‏שאינו יודע לשאול
מהסוגיה שלנו עולה שיש צורך בכל דין בענייני קדשים שהתורה תכתוב פעמיים כדי שזה לא יהיה רק למצוה אלא גם לעכב.

עד כמה שזכור לי זו דרישה מיוחדת רק לקדשים - מישהו זוכר את המקור לכך?

ומה ההגיון שבדבר? למה לחלק בין כל דיני התורה לדיני קדשים? ומדוע התורה צריכה לכתוב בדיני קדשים פעמיים? מדוע לא מספיק פעם אחת? היכן שמענו שלולי היה כתוב רק פעם אחת דין מסויים בתורה אז הייתי חושב שזה רק לכתחילה? חילוק בין לכתחילה לדיעבד מוכר והגיוני בדיני דרבנן - אך מה פתאום גם בדיני דאורייתא?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר