על שאלה זו בויקי ניתן
לקרוא כאןהצעה ללומדים כאן:
מתחילת המסכת שמתי לב לשינויים גם בסגנון הלימודים והעריכה של המסכת וגם לשמות האמוראים בדיונים
הרושם שנוצר אצלי הינו שבאופן מובהק יש הרבה יותר אמוראים מהדורות הראשונים וכן שהם ברובם ארץ-ישראליים
אם תבחנו בעצמכם את המסכת מעתה ותסכימו אם ההתרשמות שלי נוכל לטעון הטענה הבאה:
לפחות חלק מקדשים שבבבלי אינו אלא עריכה לסגנון בבלי ע"י דורות קדומים של אמוראי בבל של תלמוד ודיונים שהגיעו מא"י
זאת בשל העובדה שבא"י לימוד נושאים אלו היה רווח יותר מאשר בבבל ורק בתקופות מיוחדות של נחת וגדלות (כימי אביי ורבא) התפנו בבבל לעיין בחלק זה של הש"ס וממילא לערכו כך שיתאים
יותר לשיטתם
כמובן שלאורך השנים השתמר מוצר זה שהיה יותר ערוך ומוגמר מאשר המקורי שהגיע מא"י וזה מה שיש לנו בידנו כעת- ירושלמי שעבר עריכה שהתאימה אותה להיות
דומה לבבבלי
ואף בא"י העדיפו אותו ע"פ המוצר הקדום שהיה להם לפני"כ ולכן לא נשמר עוד הירושלמי המקורי אלא רק ה'מהדורא הבבלית' שלו