סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עבודה זרהכט ע"אכט שבט תשע"ח17:02שני לדג דם שני לדם דג שלישי לו סכנתא / ‏סיפורים קצרים על הדף
הוא היה מסור לחוליו, טיפל בהם נאמנה כאילו היה כל אחד מהם לפחות בנו או ביתו, לפני שהיה נכנס למחלקה, הוא היה נוטל ידיים מכלי ומקדשם, היה נושא תפילה מיוחדת שלא תצא תקלה תחת ידיו ושכל מעשיו יהיו לשם שמים. אחר כך היה מתעטף בבגדי לבן ככהן גדול ביום כיפור, וכשהיה נכנס לחדרים לדבר איתם, היה כולו ביראה ופחד כאילו נכנס לפני ולפנים ועומד לפני השכינה כי כל אחד מהם היה קודם כל קדוש, יצור אלוהי עשוי מחומר אנושי, בריאה רב תאית שהבורא ברא.

לא היה לו שבת ולא חג ולמען האמת גם לא סתם ימים של חול, אצלו כל יום היה מעין עולם הבא כי הם ישבו ונחו והוא היה חג סביבם בכל שבעת ימי השבוע, שומר עליהם בעין פקוחה עד שהם היו נרפאים, ריחם עליהם, מסכנים, כאב להם ההבזקים שמערכת העצבים שלהם שידרה לטאלאמוסים, הימני והשמאלי של המוח, והוא היה נמסר אליהם עד שההבזקים היו נרגעים, אז הם היו קמים מחוליים ועוזבים את משענתם, חוזרים לימי החול, לימים הרגילים שהולכים לעבוד.

למחלקה שלו היו מגיעים כל המקרים הקשים, חרשים ועיוורים שסרו מדרך הבריאות, אלה שהקשיבו ליצרם או ללשונם של אחרים, חטאו בגופם או בממונם ונחרשו מעוצמת הרוע, התעוורו מעצת היצר, אחרים יצאו להם העיניים ממראות לא צנועים שחוו, אוזניים ערלות נדלקו אחרי ששמעו לשון הרע והתחילו להפריש מוגלה צמיגה וכואבת ששרפה את האוזניים.

במקום לשפוט את מעשיהם הלא בריאים, היה עוטף אותם בהילה של רחמים, מכין להם תמיסה מצליית מי כליות של עיזים, או שהיה מוציא את הסכין היפנית החדה שהייתה לו במגירה וחותך להם כליה במכה ישרה שתי וערב וישר צולה את זה על גחלים לוחשות וצורבות עד שהיה יוצא מתוך הכליה כל המיץ המבריא.

ופעם הגיע למחלקה מקרה אקוטי דלקתי והייתה סכנת נפשות לאוזן של החולה, אז הוא מרח לו באוזן שומן פושר של חיפושית פושרת והוריד לו מיד את הדלקת באוזן, ובמקרה נוסף של כאבי אוזניים חריפים הוא מרח שמן באוזן של החולה, ערך נר משערות בהמה ומשבע מיני עלי אספסת מרוחים בשום והדליק את הנר באוזן ומיד כל המוגלה יצאה לו מהאוזן, השתחרר לו כל תעלת האוסטכיין ותעלת האוזן התיכונה, כעת יכל לבלוע ולשמוע. אחרי הטיפולים היה תמיד מייעץ להם לשמור על האוזניים מפני רוחות החורף הקרות.

הוא היה מרפא בעזרת עלים ארוכים של עשב חיטה ירוקים, וגם בשמן אפרסמון וחובש להם בתחבושות מושקעות עשויות מוכין צבועים ונעימים ופעמים שהיה שופך להם באוזן מלח עתיק ממחצבה דרך כלים מיוחדים עשויים מבמבוק חלול ועתיק של לפני מאה שנה.
היה לו תרופות רטובות לאוזניים יבשות ויבשות לאוזניים רטובות

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר