סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

מכותיד ע"אא כסלו תשע"ח17:41רשיעא בר רשיעא / ‏סיפורים קצרים על הדף
ירבעם, ממזר לא קטן, הוא חייב עונש כרת בגלל שהוא התעסק אם האחות שלו, אחותו איזבל, מה זה עונש כרת הוא לא יודע, רק אמרו לו שזה משהו רע מאוד, הוא ניסה לדמיין לעצמו כל מיני דברים רעים אבל שום דבר לא מתקשר לו בראש עם עונש כרת, עכשיו מאיימים להרביץ לו מכות רצח, מלקות ארבעים, בגלל אותו דבר, שהתעסק עם אחותו, הוא לא מבין למה גם לעשות לו עונש כרת שהוא אמור להיות רע מאוד וגם להרביץ לו.

נער צעיר הוא ירבעם, לבר מצוה קנו לו מתנה קעקוע חדש, הוא אוהב קעקועים מלידה, כבר בקטנותו ראה קעקועים אצל כל משפחתו, אצל אחיותיו הגדולות ואצל אביו וחשב שזה הדבר הכי יפה שיש בעולם, הוא אוהב את המשפחה שלו, אחותו היא לא אחותו הקלאסית, היא אחותו והיא בנוסף דודתו ודודו כאחד, בקיצור אחותו היא חלק נכבד מאוד מהמשפחה שלו.

אבא של ירבעם קוראים לו בלעם, בלעם איש רציני, מברך ואומר רק דברים טובים על כולם, קראו לו בלעם בן זונה, כי אמו הייתה כזאת, גידלה את בלעם לבד, פחדה שיהיו לו בעיות חברתיות ושזה יכול להשפיע עליו בעתיד ולגרום לו לבעיות משפחתיות, אז היא הגנה עליו, לא נתנה לאף אחד להתקרב אליו, בלעם הקטן בא על אמו הזונה, חש סיפוק גדול וחזר על עצמו פעם ופעמיים, בלעם הרשע ואמו הזונה התחתנו, הביאו לעולם שתי בנות עלם. לגדולה הם קראו זרש ולקטנה איזבל, זרש ואיזבל ממזרות מלידה, ילדות חכמות ושובבות, על פניהן לא ניכר דבר, סך הכל משפחה קטנה עם סיפורים קטנים שהכל נשאר אצלם בתוך המשפחה. החיים זרמו אצלם על מי מנוחות, בלעם הולך לעבודה ביום, אימו- אשתו יוצאת היא לעבודה בלילה, הבנות הולכות לבית ספר, לומדות מקצועות חשבון ומדעים, מתמקצעות במדעי הליבה ובביולוגיה של התא, בגיל ההתבגרות לימדו אותן מאין באו והן לבד החליטו לאן הן הולכות. זרש בחרה לבת מצוה קעקוע מדהים, ואיזבל עשתה פירסינג.
אחרי שעשו לה את הקעקוע המדהים הלכה זרש להראות את זה לאביה בלעם, בלעם אוהב את הקעקוע, זה מוצא חן בעיניו, ביתו בגרה, מה יותר יפה בעיניו מבת בוגרת עם קעקוע, בלעם לא מתאפק, בא על זרש ביתו, עושה לה ילד חמוד, ירבעם קטן ומקסים, וכך יצא שירבעם שלנו בא לעולם, נולד למציאות מסובכת, ממזר בן ממזר, אבל עדיין יש לו לירבעם חמישים אחוז לצידו, חמישים אחוז שירבעם יהיה בסדר, חמישים אחוז יש לו כמו לכל הנערים בכיתתו. אבל ירבעם לא אוהב את הילדים בני כיתתו וגם לא את הבנות בכיתתו, הם חנונים מדאי בשבילו, ירבעם אוהב את אחותו, איזבל, אחות ירבעם היא, גם אחות אימו, גם אחותו, וגם אחות אביו, ירבעם זכה במדליה, הוא הצליח בבעילה אחת שלושה חייבי כריתות, במכה אחת שלו.
הוא היה חייב עונש כרת בגלל שהוא התעסק אם האחות שלו, אחותו איזבל, מה זה עונש כרת הוא לא יודע, רק אמרו לו שזה משהו רע מאוד, הוא ניסה לדמיין לעצמו כל מיני דברים רעים אבל שום דבר לא מתקשר לו בראש עם עונש כרת, עכשיו מאיימים להרביץ לו מכות רצח, מלקות ארבעים, בגלל אותו דבר, שהתעסק עם אחותו, הוא לא מבין למה גם לעשות לו עונש כרת שהוא רע מאוד וגם להרביץ לו.

הרבה כוח יש לו לירבעם, הוא חושב שאילו היה בא על חמש בנות כיתתו בערב של קיץ, הוא היה מביא חמש קרבנות על כל בת ובת, עכשיו שבא על בת אחת שיש לה 3 שמות קל וחומר שצריך להביא 3 קרבנות, אבל הוא לא משתכנע, חמש בנות זה בכל זאת חמש בנות, היא איזבל, אחותו- דודתו-דודו, בסופו של דבר בן אדם אחד ויחיד בעולמו.
הוא חשב שבסופו של דבר, זה לא משנה איך יקראו לה, אחותו היא, וערות אחותו גילה, אחותו דסיפא היא, אבל הוא לא רוצה שיענישו אותו ככה, הוא יודע שהיא לא אחות קלאסית, כמו אצל החברים שלו שיש להם אחיות מאותו אבא ומאותו אמא וזהו, אחות כזאת שהיא גם בת אביו וגם בת אימו.

הלך ירבעם לבית המקדש להביא חטאות על כל עוונותיו, הריח את ריח הקטורת, זה נכנס לו דרך נחיריו, פתח לו את כל הסתימות במוח ודיגדג לו איזורים חדשים שהיו רדומים אצלו, הוא היה חייב להבין איך הם עשו את זה שמה, לקח כמה דגימות משמן המשחה, פיתם מאותו שמן וסך קצת על פניו ושערו, באותו רגע הוא חזר למחשבותיו מלאות הזימה, דמיין איך איש שוכב את אשתו הדווה, חשב לעצמו, ''מה זה קשור לכאן'' ענו לו החכמים, רשיעא בר רשיעא, אם אינו עניין לכאן תנהו עניין למפתם ולסך.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר