"תפלין איקרי נכסי דתנן המקדיש נכסיו מעלין לו תפלין" רשב"ם - "מי מיקרי נכסי כתפילין דמו או דלמא תפילין היינו טעמא דהוי מלבוש אבל ספר מצוה היא ולא נכסי" רש"י בערכין כג,ב - "מעלין לו תפיליו - ופודה אותן" "מזון וכסות ומטה ותפילין - אכולהו משיירינן לו מעות לקנותן אם אין לו"
עפ"י הרשב"ם אצלנו המגדיר את התפילין כמלבוש (!) , חובה על האדם הרוצה להניחן לפדותן (ואם אין ביכולתו , עוזרים לו עפ"י רש"י בערכין) כדי שלא ימעול והפסיקה כי מצוות לאו ליהנות ניתנו , אינה רלבנטית אצלנו . האם זו הבנה נכונה ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום