סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא בתראקמב ע"איט סיון תשע"ז22:17המזכה לעובר / ‏סיפורים קצרים על הדף
הוא היה מקופל לשניים בתוך שקית מלאה מים ואהבה, ניזון דרך תבורו וכל היום לומד תורה עם המלאך שצמוד אליו, הוא שמע מבחוץ קול שמזכה אותו בנכסים, ''מזה נכסים?'' הוא שואל את המלאך אבל המלאך שותק, עונה לו בדברי תורה, לא בדברים בטלים ששייכים לעולם הבא, דברים שלא באו לעולם בשבילו.

''מה אכפת לך?'' שואל את המלאך שמסרב בכל תוקף ללמד אותו דברים נסתרים, הוא לא מרפה, טוען כמו רבי מאיר, שאדם מקנה דבר שלא בא לעולם, אבל המלאך חושב שהוא עוד לא בא לעולם, לכן הוא לא יכול להסביר לו כי הוא בעצם לא קיים.

הוא עשה כמה גלגולים בתוך הבטן הרכה, שמע שאבא שלו מת ושהתאילנדים שלו כועסים, הם בשביתת רעב מאז שאבא שלו מת, רוצים לאכול בתרומה ומסרבים לתת להם מהאוכל, מחכים שיצא כדי שהם יאכלו בתרומה, הוא מבקש מהמלאך רשות לצאת להאכילם, אבל המלאך מרגיעו, זה סך הכול ירושה, ''בינתיים אתה לא קונה שום דבר כי אתה לא בעולם נקודה''.

עובר חכם, במקום להקשיב למלאך שלומד אתו תורה, הוא מקשיב לאבא שלו שמקשקש בחוץ, אביו אמר, על מי שראוי ליורשו שיקבל את הכול, הוא חושב שאביו התכוון אליו כי הוא עוד לא מכיר את כל האחים והאחיות שלו, וראוי הוא לרשת אפילו בבטן, שוב מסביר לו המלאך שהוא לא בא לעולם ועד שלא יבוא לעולם זה לא יעזור.

פתאום הוא שומע קולות שבוזזים את הבית, אנשים נדחפים ולוקחים מכל הבא ליד, אבא שלו מת והוא היה גר, לא כהן, זה המלאך שהתבלבל, אמו בהלם, לא רגילה שמתפרצים אצלה ככה, אומרת להם שהכול שלה, שיצאו מפה מהר. אף אחד לא מקשיב לה, הם כולם מתנפלים על כל הארונות ובוזזים מהכול כאילו מלחמה, הוא רוצה לצאת, לצעוק להם שיפסיקו, שזה לא דרך ארץ, שיעזבו מיד כל מה שיש להם בידיים, אבל אף אחד לא מקשיב לו כי הוא לא בא לעולם, אז הוא בועט בכל הכוח בתוך הבטן הרכה, אימא שלו משמיעה צרחה, כאב לה מבפנים, הם קולטים שהיא בהריון, כולם משתתקים באחת, שומטים את כל החפצים מידיהם ויוצאים מהבית בראשים שמוטים, איזו אכזבה, איזה פדיחה הם עשו, רק הוא מבסוט בבטן, סוף סוף מקשיבים לו.

''איזה בלגן'' אומרת האימא , כשהיא רואה שכל הבית הפוך, הפכו לה את הבית, שפכו את תכולתו, מזל שהיא הצליחה לעצור אותם רגע לפני שהייתה נשארת עם קירות עירומים. לפני שהם עזבו הם סימנו חפצים, ''למה אתם מסמנים את החפצים שלי?'' שואלת אותם, הם מסבירים לה שאם יתברר שהיא לא בהיריון, הם רוצים לדעת איזה חפצים לקחו. היא מתקשרת לסוכן ביטוח שיראה איזה נזק הם עשו לה, אבל היא מתקפלת לשניים, הולכת להפיל אותו מכאבים, הם מסתערים על הבית בשנית, רבים על החפצים שלה, אחד טוען שהמסך שלו, הוא החזיק בו ראשון, השני צועק לו ''ירושה הבאה מעליה שאני'', השלישי מסביר לו שהכול כאן מספק אז שלא יתרגש ממה שהוא בוזז.

היא רואה את הבלגן, לא יכולה לשאת את זה יותר, עולה לקומה הגבוהה ביותר ומנופפת להם מלמעלה, הם לא מתייחסים, עסוקים בלזכות מההפקר, הוא בבטן מרגיש שאימא שלו נפלה על הראש, הדימום שלה מתפשט עד אליו, הוא מרגיש רעד בקוקסיס, מפרקס כמו זנב הלטאה, מרגיש בסימביוזה עם אימא שלו המתה, אין לו מושג מי מת ראשון, אף אחד אין לו מושג, רגע לפני זה הוא עוד רצה לנחול ולהנחיל, לירש את אמו בקבר ולהנחיל לאביו המיתולוגי, אבל הוא רק עובר והוא בסימביוזה עם אמו.
לא הספיק להיוולד ואיזה סיפור חיים !!!

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר