סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא בתראקכג ע"אכט אייר תשע"ז19:07שכם אחד על אחיך / ‏סיפורים קצרים על הדף
הרבה כסף היה מונח להם על השולחן, ניירות ערך וחשבונות שהוא חסך כל החיים, הכול הוא הניח להם והסתלק בלי להגיד שלום, פגש את מלאך המוות בדרך והמשיך אתו לאן שבא לו.

על הלוח כתבו ''כואבים ואבלים, הרעיה חמשת הבנים וחמשת הבנות'' ויתרו על הנכדים והנינים, לא רצו להעמיס.
עכשיו שנגמרה השבעה ועל השולחן הצטבר כל החשבונות שהוא חסך, הם הופתעו לגלות שבעצם הוא היה עשיר, ושבעצם גם הם לא כמו שחשבו, עשירים.

נמנו האחים וגמרו לחלק את הכול בשווה, זאת אומרת בינם לבין עצמם, את האחיות שלהם הם הזיזו הצידה כי זה לא רלוונטי כרגע, גם לאימא שלהם אמרו לה ללכת ובתוך תוכם הם זוכרים היטב שאף פעם הם לא אהבו לשתף אותה, כבר בילדותם כשהם היו מקבלים ציון בבית הספר, הם תמיד החביאו את זה ממנה והיא הייתה צריכה לחפש את זה, עמוק עמוק בתוך התיק שלהם בזמן שהם היו ישנים בלילה.

אז הם התיישבו בהבעה רצינית, כל אחד חיכה וידע שזה עוד שניה יקרה, שהוא יתפרץ ויגיד שמגיע לו יותר, הדיות קופץ בראש, כל אחד זה ארבעת הקטנים חוץ מהבכור שהוא לא כל אחד, הוא בכלל לא חיכה לזה, הוא פשוט ישר קפץ ואמר ''תביאו לי שני שליש ותחלקו ביניכם את השאריות''.

פי שניים הוא רוצה, פי שניים בכל הנכסים, הוא טוען שאילו היה לו רק אח אחד אז הוא היה מקבל את השני שליש שמגיע לו, עכשיו שהם באו אחר כך זה בעיה שלהם, לא שלו, הוא לא צריך להפסיד את בכורתו בגללם.
האחים נעלבו קצת אבל הם היו רגילים, לא רגילים שמתנהגים אליהם כמו לנקבות אלא לזה שהוא קופץ בראש.

''אחינו'' מסבירים לו שהם עוד אחים, מוכנים לתת לו פי שניים, פי שניים כאחד, אבל ירושה מתחלקת לכל הבנים.
תלמוד לומר ''והיה ביום הנחילו את בניו''
ואומר, ובני ראובן בכור ישראל כי הוא הבכור ובחללו יצועי אביו נתנה בכורתו לבני יוסף בן ישראל ולא להתיחש לבכורה
ואומר כי יהודה גבר באחיו ולנגיד ממנו והבכורה ליוסף
ואומר ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך אשר לקחתי בחרבי ובקשתי
''מאי ואומר, מאי ואומר ?'' האח הגדול מתחמם, הוא לא מבין פסוקים, לא מלומד כמוהם, למד קרטה במקום חוג תנ''ך, הם מפחדים ממנו, כבר מקטנותם הם יודעים לא להסתבך אתו, הוא כולו שעיר, כך הוא נולד, הרים את הרעמה שלו והתמלא אדום, שלף חרבו וקשתו ואיים לקחת את הכול, לבכורה של עצמו.

רגזו האחים, שלפו תפילה ובקשה, לא יכולים להסתפק רק בדקל בעלמא, צעקו ''אחד שתיים שלוש'' ונתנו לו עם הסידור מכה בשכם, צעקו לו יא ''אמורי'' והותירו אותו חבול עם חלקו פלוס אחד בלבד,
בכל זאת בכור.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר