רשב"ם "שהמת ארכו שלש אמות ובשביל ארון שהוא מונח בו צריך אמה רביעית"
תוד"ה "והכוכין" "דבפרק המצניע (שבת צב. ושם ד"ה אישתכח) משמע בהדיא דעד כתפיו של אדם ג' אמות....והכוכין דארכן ארבע משום צוארו וראשו ודפי הארון"
בערוך השולחן (רא,ג) תולה מחלוקת רשב"ם ותוס' מהו שיעור האמה.
האם מכאן אולי נובעת המחלוקת בן הגר"ח נאה לחזו"א לגבי אורך האמה וממילא כל שאר המדות והשיעורים הנובעים מכך ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום