סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא בתראצב ע"בכג ניסן תשע"ז16:43"איתרע לה רובא" / ‏אבי גרינבלט
הגמרא שואלת על דברי רב שקבע את עיקרון הרוב (גם בממונות)

"מיתיבי האשה שנתאלמנה או נתגרשה והיא אומרת בתולה נישאתי והוא אומר לא כי אלא אלמנה נשאתיך אם יש עדים שיצאה בהינומא וראשה פרוע כתובתה מאתים טעמא דאיכא עדים הא ליכא עדים לא ואמאי לימא הלך אחר רוב הנשים ורוב נשים בתולות נישאות אמר רבינא משום דאיכא למימר רוב נשים בתולות נישאות ומיעוט אלמנות וכל הנישאת בתולה יש לה קול וזו הואיל ואין לה קול איתרע לה רובא אי כל הנישאות בתולות יש להן קול כי איכא עדים מאי הוי מדלית לה קול סהדי שקרי נינהו אלא רוב הנישאות בתולות יש להן קול וזו הואיל ואין לה קול איתרע לה רובא".

הגמרא משתמשת באותו הביטוי למרות שהכוונה אינה זהה לחלוטין
"איתרא לה רובא" ראשון - רוב נשים נישאות בתולות וכל הנישאות בתולות יש להן קול , היות ואין קול , נפגם כח הרוב.
"איתרא לה רובא" שני - רוב נשים נישאות בתולות ורוב הנישאות בתולות , יש להן קול , היות ואין קול , נפגם כח הרוב.
1. האם זה קיים בעוד מקומות בתלמוד ?
2. מה ההגדרה של "קול" ? מדוע אין 2 עדים "מייצרים" קול ?

קיץ בריא לכל חברי הפורום היקרים

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר