סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא בתראז ע"אב שבט תשע"ז22:51בדינא קא מעכב / ‏סיפורים קצרים על הדף
אבא שלהם היה איש טוב ורחב במעשיו, רחב בעסקיו וגם את ביתו הוא בנה ברוחב לב. הוא בנה אותו בקיסריה, שורה ראשונה מהים, עם נוף לארבעת הרוחות ובריכה אולימפית שנושקת לים התיכון. כשאבא שלהם בנה את כל זה, קיסריה עוד לא הייתה עם מדשאות גולף ואינטרקומים לפני החניות.

אבא שלהם בנה את הווילה היפה עם ארבעה פתחים, שרוחות העולם ינשבו אליו וממנו, גם העוברים ושבים יכלו להיכנס ולצאת והברכה ורוחב הדעת שרתה בין קירות הווילה.
ישבו בווילה כל שועי עולם, ראשי ממשלות שתו שם ויסקי, אוליגרכים הביאו מתנות לעניים, רק דברים טובים קראו בבית הטוב, אפילו אליהו הנביא היה מבקר בקביעות.

עכשיו חזרו שני בניו מההלוויה וידיהם בכיסיהם, אבא שלהם נקבר בחולות עם בגד בלי כיסים, הוא לקח אתו לקבר את כל הזיכרונות הטובים, את הגמילות חסדים והאהבה, השאיר אותם יתומים.

הגדול בחר את הקומה העליונה עם הנוף לים וארבעת הרוחות, הכי הוא אהב בה זה את מרפסת השיזוף שפונה לים, ראו בה את החול והים, רשרוש של המים וברק השמים, הקטן בחר בקומת כניסה למטה ובבריכה האולימפית שנושקת לגלים של הים התיכון וברוך השם הם חילקו את זה באופן הוגן.

בתום השבעה, גילה הגדול קיר חדש מולו, הבריכה מוקפת עכשיו חומה ענקית, חסם לו את הנוף לים, האפיל את פני הבית, לא כך רצה אבא שהבית יראה, הצטער האח שבדין הוא מעכב, אבל הוא בשלו, בשלו הוא בונה, היזק ראיה שמיה היזק, חילק אתו את הנכס, לא את הנוף לים, עכשיו הם יורשים, אין לו לא דרך ולא חלון, לא סולם ולא אמת מים, גם לא את הנוף שאבא היה אוהב''

לימים התחיל הבית לשקוע בתוך החולות, רצה הקטן לתקן את היסודות, לבנות קיר תמך מול החלון העליון, הציע לו להגביה לו את החלונות הגבוהים, לשפץ את הקיר מחדש, לבנות לו את כל הקיר מחדש, לבנות לו את כל הבית מחדש, לעשות לו פינוי בינוי, הבטיח לו דיור חלופי, עכשיו הגדול מעכב אותו בדין, זה לא אשמתי שבחוזה חלוקה לא כתוב שאם הבית יקרוס נבנה אותו מחדש, עכשיו אין לו כוח לעבור דירה, הוא לא באמת גר שם, החפצים שלו גרים שם אבל לא בא לו לחנוק אותם באבק, בדין הוא מעכב אותו.

שמע אליהו והצטער, על הבית שנהג להתארח, מארבעת רוחותיו היה תמיד מוזמן, אליהו אהב לבוא ולשתות כוס תה עם בעל הבית הנחמד, לצפות בילדים משחקים, חבל על האחים שנוהגים רק בדינים. קם ואמר ''אלך לבקרם ולהשכין שלום עם אביהם שבשמים'' וכשהגיע לקיסריה, הוא בכלל לא זכר את כל הגדרות והמחסומים, חיפש את הכתובת,
אבל נתקל בחומה,
הביט לעבר העינית שצילמה אותו ונפתח לו השער הראשון,
חיפש את הבית וגילה במקומו בית שער,
ניסה לעבור דרכו אך הוא נתקל בדלתיים ובריח,
המנעול היה סגור,
מבפנים.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר