"מיעוט בחלב שעל גבי הקבה ומיעוט בחלב שעל גבי דקין מהו? הכא ודאי כיון דבתרי קראי קאתי לא מצטרף, או דלמא כיון דאידי ואידי חלב הוא מצטרף".
לא כל ברורה לי הסברא כאן,
הרי חלב שעל הקיבה וחלב שעל הדקין, מבחינה הלכתית יש כאן את אותו שם איסור. איסור חלב. ואם כן, מה יהיה למשל באדם שאכל חצי כזית חלב שעל הקבה וחצי זית חלב שעל הדקין, האם יש הוא אמינא שלא יתחייב? לכאורה פשוט שזה מצטרף כי שם האיסור אחד הוא. איסור חלב. ומדוע שכאן יהיה הדין שונה? מה איכפת לי שזה נלמד מתרי קראי לענין חטאת?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום