לפי לישנא קמא , מפני שמתה מחמת מלאכה אינו שכיח , אין השואל יכול להיפטר ולכן לא יקנה את הכפל. לפי לישנא קמא יכול לטעון זאת במיגו , היינו זה שכיח , כיצד מתקבלת הבנה הפוכה כזאת? אולי אפשר להבין את הדברים אחרת עפ"י הריטב"א ואכן מתה מחמת מלאכה באמת הינו מצב שאינו שכיח. החילוק בין הלישנות קיים האם השואל יטען או לא יטען טענה זו בגלל שאינו שכיח. לל"ק לא יטען כי יחשוש שלא יאמינו ל לל"ב יטען ולא יחשוש.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום