בהמשך לדיון על קנס רב נחמן צו:
אני חושב שניתן לחבר לכאן את פסיקת הראשונים שלא כדינא דגמרא בסוגיית
ביישו בדברים פטור.
ראו המאמר של הרב הלל גפן בקישור
הרצ"ב אצטט ממנו את הרא"ש בתשובה -
וכך שנו חז"ל: ביישו בדברים, פטור. אמנם נהגו בכל מקומות מושבות ישראל לעשות תקנה וסייג לדבר, להטיל חכה בפי בעלי לשון, ולקנוס המבייש, הכל לפי הענין; וכן יעשו בית דין, בכל ענין לפי הראוי, הכל לפי המבייש והמתבייש.
הגעתי למאמר זה דרך דיון בסוגיא באתר
עולמות אמנם הרב הלל גפן לא הזכיר סוגיית רב נחמן צו:
אולם נראה לענ"ד שדינו של רב נחמן מהווה מקור נוסף לחיוב המבייש בדברים