כפי שהובא כאן בלומדנו מס'
יבמות היתה מחלוקת קשה בעמ"י בשאלה אם דוד היה כשר או שבהיותו צאצא של רות הינו פסול חתנות.
לפי הגמרא העניין הוכרע בכח הזרוע של עמשא ששלף חרבו כישמעאל והכריח הב"ד של שאול להכריע נגד סברתם שמואביות מותרות, "ראיה" זו לא כ"כ התקבלה וממילא עד היום לא ידענו ראיה ברורה מהתורה להתרו של דוד המלך.
עד היום!
כשחזרתי על הדף של שבת הבנתי שיש כאן ראיה ניצחת להתר בנות מואב שהרי הסיבה היחידה לכך שלא נצטווה משה להשמיד את המואבים (במקביל לציווי להשמיד את מדין) זה שהקב"ה רצה ששתי הפרדות
יצטרפו לישראל וממילא מוכח מכאן שהמואביות מותרות (שאם לא כן היה צריך להשמיד את מואב)!