אבל עדיף להיתלות באילנות גדולים (שיטה שאינה מומלצת לבעלי שיער ארוך :) )
כתב הרמב״ם במורה נבוכים פרק מט הלכה ג (מהדורת הרב קאפח): " אבל טעם הַיִּבּוּם, הרי מפורש שהיה מנהג קדום לפני מתן תורה והניחתו התורה: "וַיֹּ֤אמֶר יְהוּדָה֙ לְאוֹנָ֔ן בֹּ֛א אֶל-אֵ֥שֶׁת אָחִ֖יךָ וְיַבֵּ֣ם אֹתָ֑הּ וְהָקֵ֥ם זֶ֖רַע לְאָחִֽיךָ": {בראשית לח,ח}".
הנה עינינו הרואות שהנשר הגדול במעופו הרוחני לא חש כלל להודיע לנו שהיו מצוות שנהגו בהם קודם מתן תורה מלבד ז' מצוות בני נח.
" חֻקּוֹתַ֥י וְתוֹרֹתָֽי . לפי עיקר פשוטו כל המצות השכליות כגון גזל ועריות וחימוד ודינין והכנסת אורחיםכלם היו נוהגין קודם מתן תורהאלא שנתחדשו ונתפרשו לישראל וכרתו ברית לקיימן "
מסכת סנהדרין נט. : "...דא''ר יוסי בר' חנינא כל מצוה שנאמרה לבני נח ונשנית בסיני לזה ולזה נאמרה לבני נח ולא נשנית בסיני לישראל נאמרה ולא לבני נח [רק לישראל נאמרה ולא לבני נח וזאת משום שמסיני ואילך רק ישראל חייבים בה ובני נוח פטורים ממנה מאותו זמן. לדוגמא: גיד הנשה. - אשבח] ואנו אין לנו אלא גיד הנשה ואליבא דר' יהודה אמר מר [הגמרא דנה בכלל הראשון של רבי יוסי ברבי חנינא - אשבח] כל מצוה שנאמרה לבני נח ונשנית בסיני לזה ולזה נאמרה אדרבה מדנשנית בסיני לישראל נאמרה ולא לבני נח..."
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום