סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

נזירסו ע"ביג חשון תשע"ו09:25לסיום המסכת / ‏אור חדש
ב"ה זכינו לסיים המסכת ונראה שתחושה זו היתה נכונה גם ביחס לאמוראים שבמשניות האחרונות מורגש בדיוניהם ממש "אס"ק", במקום לבאר את המשניות דנים בנושא שולי כלשהו ועוברים למשנה הבאה.
לכאו' כך הדין גם עם הקטע האחרון של הגמרא שלא נראה שיש לו שייכות כלשהי למשנה האחרונה אלא שבמט שני אפשר לומר כך:
במשנה נחלקו התנאים אם שמואל הנביא היה נזיר.
אומנם על מ"ד שהיה נזיר יש להקשות שהנזיר "נקרא חוטא" וכבר הסברנו שרק נזירות זמנית הבאה כתשובה על נפילה ליצריות רצויה, א"כ כיצד ניתן לסבור ששמואל שהיה שקול כמשה ואהרון יהיה כ'חוטא' ח"ו?
מתרצת הגמרא שלמ"ד שהיה נזיר סבר כמ"ד שעדיף לענות על ברכות (למשל על היין) מאשר לברך בעצמו.
אם כן שמואל יכל להקפיד כל יום לענות אמן על ברכת הגפן ובזה היה נפטר מהחסרון של הנזירות.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר