סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עבודה זרהמו ע"בכא תשרי תשע"א15:24חילוק רבי ראובן פיין בין אתנן וע''ז / ‏שצל
רש''י בסוגייתנו מוכיח שדין אתנן חל על מחובר מאיסור אתנן בהקדיש בית לגבוה
ומקשה התוס', שהרי בית נחשב כתלוש ? ולא ניתן ללמוד לסתם מחובר

ומחלק רבי ראובן פיין בספרו בין המשפתיים בין ע''ז לאתנן שבע''ז הגדר הוא תפיסת יד אדם כלומר האם ניכרים מעשי האדם בגוף החפץ ולכן בית הוא כמחובר

לעומת דין אתנן התלוי בשם מחובר ובית הוא אכן מחובר

איני מבין כל כך את סברת החילוק כי מסתבר שגם לענין אתנן שהוא דבר התלוי במעשה האדם הגדר הוא תפיסת יד אדם ואין כאן גדר חדש

אמנם שהואיל ואתנן הוא תשלום יש בו אולי דרישה פחותה לתפי''א
אך לא משמע שזו כוונתו

אבקש ביאור החילוק מהמשיבים או משאר הקוראים
תוס'
וק''ל מיהו מה שפירש הכא דאתנן דבית קרי מחובר קשיא דהא לקמן בשמעתין חשיב רב יהודה בית תלוש משום דהוי תלוש ולבסוף חברו

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר