סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עבודה זרהמג ע"ביח תשרי תשע"א21:58בקושיית הגמרא אלא מעתה פרצוף אדם לחודיה / ‏שצלקובץ מצורף להודעה
גמ': אמר אביי לא אסרה תורה אלא בדמות ד' פנים בהדי הדדי אלא מעתה פרצוף אדם לחודיה תשתרי אלמה תניא כל הפרצופות מותרין חוץ מפרצוף אדם?

הגמרא מקשה על אביי שכל הפרצופות מותרין חוץ מפרצוף אדם ואביי אמר שדווקא
ד' פנים אסורים. ומקשה בספר עבודת עבודה לר' שלמה קלוגר(אחד מגדולי האחרונים כתב ספרים רבים ) הביטוי אלא מעתה אומר שהקושיא מהברייתא התעוררה בעקבות דברי אביי.

אך לכאורה גם לדעת החולקים צריך להבין מדוע ישנו חילוק בין כל הפרצופות לפרצוף אדם? ומדוע חילוק זה בבריתא קשה רק לדעת אביי

ומתרץ ר' שלמה קלוגר ע''פ תוס' בנדה שבאדם ישנה חשיבות מיוחדת לפרצוף. ולכן רק באדם ישנו איסור בעשיית הפרצוף בלבד וממילא לא קשה מהברייתא כי באמת רק באדם ישנו איסור לעשיית הפרצוף בלבד .
ובכך הם מעמידים את הברייתא ובשאר פרצופים ישנו איסור רק בדמות כל הגוף אך לאביי שישנו איסור רק בעשיית ד' פנים.
וע''כ ישנו היתר בעשיית דמות אדם. וקשה מדוע הברייתא אומרת שישנו איסור בעשיית פרצוף אדם

מצ''ב קובץ מן הספר עבודת עבודה המובא באתר

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר