סקר
מסכת תמורה
קשה מאוד
קשה
ממוצעת
קלה


 

פורום פורטל הדף היומי

בבא מציעאקטו ע"אל סיון תשע"ה20:502 שאלות בגמ' / ‏שרגא
1
דברים כד-ו
לֹא יַחֲבֹל רֵחַיִם וָרָכֶב כִּי נֶפֶשׁ הוּא חֹבֵל

ב"מ קטו.
אמר רב הונא...חובל ריחים ורכב לוקה שלש משום "ריחים" ו"רכב" ומשום "כי נפש הוא חובל"

האם נתינת טעם ד'כי נפש הוא חובל' יכולה להיחשב כלאו, היש עוד דוגמאות כאלו?

2
שמות יב-ט
אַל-תֹּאכְלוּ מִמֶּנּוּ נָא, וּבָשֵׁל מְבֻשָּׁל בַּמָּיִם: כִּי אִם-צְלִי-אֵשׁ, רֹאשׁוֹ עַל-כְּרָעָיו וְעַל-קִרְבּוֹ.

ב"מ קטו:
נא ומבושל לוקה שלש: משום "נא" ומשום "מבושל" ומשום "לא תאכלנו כי אם צלי אש", אביי אמר: "אין לוקין על לאו שבכללות".

מדוע נחשב ה'כי אם צלי אש' ללא תעשה כפי שהרי לוקים על זה ואף אומר אביי שהוא לאו שבכללות, הרי אין זה שלילה אלא לחיובי 'כי אם צלי אש' ומדוע האוכל נא ומבושל יעבור בלאו גם על ה'כי אם צלי אש' ולא רק על ה'אל תאכלו ממנו נא ובשל מבושל...?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
עיצוב: אפרת נוילנדר | תיכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר