סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עבודה זרהכד ע"אכח אלול תש"ע07:56"כולי האי לא חיישינן" - לא מובן! / ‏שאינו יודע לשאול
אמר מר ישראל היו משמרין אותה משעה שנולדה
וניחוש דלמא רבעי לאמא כי הוה מעברה דאמר רבא וולד הנוגחת אסורה היא וולדה נגחו וולד הנרבעת אסורה היא וולדה נרבעו אימא ישראל היו משמרין אותה משעה שנוצרה
וניחוש דלמא רבעוה לאמא מעיקרא דתנן כל הפסולין לגבי מזבח ולדותיהן מותרין ותני עלה ר' אליעזר אוסר הניחא לרבא דאמר רבא אמר רב נחמן מחלוקת כשנרבעו כשהן מוקדשין אבל כשהן חולין דברי הכל מותרין אלא לרב הונא בר חיננא אמר רב נחמן מחלוקת כשנרבעו כשהן חולין אבל כשהן מוקדשין דברי הכל אסורין מאי איכא למימר אימא ישראל היו משמרין אותה לאמא משעה שנוצרה
וניחוש דילמא רבעוה לאמא דאמא כולי האי לא חיישינן


אני לא מבין את תירוץ הגמרא "כולי האי לא חיישינן",
והרי אם חוששים לרביעה, אז למה לרביעה של האמא כן חוששים (ולכן "היו משמרין אותה לאמא משעה שנוצרה"), ואילו לרביעה של הסבתא לא חוששים - והרי אם רביעה של האמא או הסבתא או הסבתא-רבה (וכן הלאה) פוסלת אותה ואת כל צאצאיה וצאצאי צאצאיה עד עולם, אז מה לי אמהּ מה לי סבתהּ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר