למדנו בגמרא
ר' יהודה נשיאה נפק בחומרתא דמדושא ... שמע ר' אמי איקפד. אמר רב יוסף מאי טעמא איקפד? אי משום חומרתא דמדושא הא תניא השירין הנזמים והטבעות הרי הן ככל הכלים הניטלין בחצרבמסכת שבת (מו ע"ב) פירשו תוס' את המשפט הזה "ככל הכלים שמלאכתן לאיסור, דשרי לצורך גופן ומקומן".
אבל
בדף קכ"ה במסכת שבת, לגבי ברייתא אחרת, על שברי תנור,
ת''ר שברי תנור ישן - הרי הן ככל הכלים הניטלין בחצר, דברי ר''מ, ר' יהודה אומר אין ניטלין, העיד ר' יוסי משום ר''א בן יעקב על שברי תנור ישן שניטלין בשבת, ועל כיסויו שאינו צריך בית יד.(יש גם בריתא דומה
בביצה ל"ד ע"א, לגבי תנור וכירים)
- פסק הרמב"ם (
פכ"ו מהלכות שבת ה"ו)
שברי התנור מותר לטלטלן והרי הן ככל הכלים שמלאכתן להיתרהאם יש מחלוקת בין תוס' לרמב"ם בפירוש המשפט "הרי הם ככל הכלים הניטלים בחצר"?