בס"ד
בראשונים מופיעים אפשרויות רבות לקריאת ראש החודש להלכה (כמו שאנו קוראים, וגם ג,ג,ד,ה,) ועוד אפשרויות נוספות.
לא הבנתי למה לא נותנים את האפשרות הפשוטה: פס' א-ג, ד-ח, ח-י, יא-טו..
באופן זה לא תהיה כלל בעיה של גזרת הנכנסים והיוצאים (שהרי כשהיוצאים יצאו - סיימו פרשייה, וכן כשהנכנסים הגיעו - התחילו 7 פס' לאחר התחלת פרשיה, ולכן אין חשש לא מצדם ולא מצדם)..
אמנם יהא דילוג, אך לא תהיה בעיה של נכנסים ויוצאים, וזה עדיף מהאפשרויות האחרות מבחינה הלכתית..
[ניתן אולי לתרץ שעדיף שלא לעשות כך, כיוון שעדיף לעשות שבין הפס' יהיה קשר, ואילו לפי ההצעה שלי - אין קשר בין פס' ח לפס' ט-י. אך קשה לומר זאת מכיוון שמופיעה בראשונים אפשרות לקרוא: פס' א-ד, ד-ח, ט-יא, יא-טו, וא"כ גם לשיטתם העליה השלישית בעייתית מבחינה זו.. (הראשונים אמנם דוחים אפשרות זו, אך מסיבות אחרות)]
אני אשמח לשמוע תשובות, ואני אשמח עוד יותר לתשובות עם מקורות
תודה רבה!