משנה: ב''ה אומרים ... המלח במדוך של עץ (רש"י: שנוי בעי אבל סגי בהאי שנוי זוטא).
גמרא: אמר שמואל כל הנדוכין נדוכין כדרכן ואפילו מלח (תוס' [וכך משמע מרש"י]: בלא שנוי) והא אמרת מלח בעיא שנוי הוא דאמר כי האי תנא דתניא...
א''ל רב אחא ברדלא לבריה כי דייכת אצלי אצלויי ודוך (רש"י: הטה המדוכה על צדה דסבר כשמואל דאמר נידוכת כדרכה במדוך של אבן ומיהו שנוי זוטא בעי לשנויי).
מדוע רש"י מבאר ד"סבר כשמואל" - ולא ד"סבר כב"ה דמתניתין"?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום