בפרשת השבוע (אחרי מות) מוצג סדר העבודה ביו"כ, שנראה אכן מסודר ויפה.
אלא שכידוע חז"ל קבעו כי פסוק כג לא נאמר על הסדר ויש להעבירו קדימה, ולפי הסברו של רב חסדא הדבר נעשה מאילוץ לפיו הלכה למשה מסיני ("גמירי") שישנן
חמש טבילות לכה"ג, בעוד שלפי סדר הפסוקים ישנן רק
שלוש.
לסיכום דעת חז"ל, דעת הרמב"ן החולק על חז"ל, ובעיקר
חידושו המפתיע של הרב מרדכי ברויאר השופך אור חדש על כל פרק טז ועל דברי חז"ל - ראו כאן:
נאמרה על הסדר - על אי-הסדר בסדר העבודהובסוף הדברים שם צירפתי גם וורט לליל ה
סדר, ולשומע ינעם:)