אחד הביאורים במחלוקת חכמים ורבי שמעון לגבי מספר דפנות הסוכה הוא, שלדעת חכמים לא דורשים תחילות, לכן המילה 'סכת' הראשונה לא נדרשת ולא נשאר אלא 'סכת' ו'סוכות' וכך הגיעו לשלש דפנות. לעומת זאת לדעת רבי שמעון דורשים תחילות, לכן גם המילה 'סכת' הראשונה נדרשת וממילא צריך ארבע דפנות על מנת להכשיר סוכה. האם לחכמים בכל מקרה לא דורשים תחילות? בשאלה זו חלוקים רש"י ותוס'. לדעת רש"י (סנהדרין ג ב) הסיבה שלא דורשים תחילות היא כ הפסוק הראשון נצרך על מנת ללמד את גוף הדין, וממילא אין ללמוד ממנו עוד דברים. יוצא מכך שבמקרה בו לא יצטרכו את הפסוק הראשון על מנת ללמוד את גוף הדין, יודו חכמים שדורשים תחלות. מה שאין כן לדעת התוס' (סנהדרין שם) הסוברים שבכל מקרה אין דורשים תחילות ואפילו אם הפסוק הראשון לא נצרך לגופו.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום