הגמרא מבארת שמקדש ראשון חרב בגלל שעברו על שלושת העברות החמורות ע"ז ג"ע ושפ"ד אנו יודע שההתיחסות לעברות אלו חמורה ביותר שהרי אמרו שעל עברות אלו יש דין של יהרג ובל יעבור
ראיתי רעיון נפלא בדברי הנציב מוולוזין על פרשת כי תצא שם הוא שואל מדוע דווקא שלוש העברות האלו דינם יהרג ובל יעבור אם בגלל חומרתן הרי חילול שבת למשל עונשו בסקילה והוא חמור יותר משפ"ד שעונשה רק בסייף ומשיב הנציב שהמיוחד בשלוש אלו שהם הראשים של כל סוגי החטאים שאדם יכול לחטוא ע"ז היא ראש לקילקול הדעות ג"ע הוא הראש לקלקול מחמת התאוות ושפ"ד הוא ראש לקילקול במידות
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום