פסחיםנ ע"בב אלול תשע"ג23:26כותבי סת"ם - התעשרות לעומת סימן ברכה / שאינו יודע לשאול
א''ר יהושע בן לוי כ''ד תעניות ישבו אנשי כנסת הגדולה על כותבי ספרים תפילין ומזוזותשלא יתעשרו שאילמלי מתעשרין אין כותבין: ת''ר כותבי ספרים תפילין ומזוזות הן ותגריהן ותגרי תגריהן וכל העוסקין במלאכת שמים לאיתויי מוכרי תכלתאינן רואין סימן ברכה לעולם ואם עוסקין לשמה רואין:
רש"י: אינן רואין. כדאמרן שאם יתעשרו לא יהו עסוקין:
מדוע רש"י מזהה את "סימן ברכה" ב"התעשרות"? היה אפשר להבין בפשטות יותר שיש כאן שני דברים נפרדים: 1 - כותבי סת"ם לא יתעשרו לעולם בעקבות התענית של אנשי כנה"ג - כדי שלא ינטשו את המקצוע. 2 - כותבי סת"ם שלא עוסקים לשמה לא יראו סימן ברכה לעולם, ואם יעסקו לשמה אז יראו סימן ברכה, אך עדיין לא יתעשרו.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום