סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

פסחיםכו ע"בי אב תשע"ג00:33הערה לתיובתא של מוכרי (כלאים) כסות / ‏תניא מנחם
ללישנא הראשונה רבא בדעת ר' שנעון
אולי יש הבדל ולא צריך לצפות שיהיו כצנועין שמפשילן בגד כלאים לאחוריהם. יש הבדל בין הצגת מוצר בחשיפה גדולה -ניראות גבוהה (וכן) במקומו הטבעי-על החלק בגוף- לבין 'לזרוק' ולכרוך את הבגד על המקל שסביר שרוחבו על המקל יהיה זעום ויבלע בין שלל המוצרים למכירה.
העובדה שכיום יש הבדלים , להבדיל, בין שטחי מדף בסופר (ישנם לא עלינו מלחמות שלימות בין ספקי מזון)-שלמרות אותו 'שטח מדף'-יש הבדל אם המוצר יהיה בצד ימין -שמאל- למטה -למעלה, קרוב למוצרי חלב\בשר, סוף החנות-ליד הקופה. ק"ו פה -האם המוצר 'מזמין' יותר אם הוא על המקל או מזמין יותר אם פרוס במלוא הדרו על האדם בטבעיות ,כך שיגיד הקונה בליבו -'זה נראה יפה \ גם אני כזה בגד \ יכול להתאים לחולצה ' וכו' -
ומכך שיש הפסד (מרובה). ותדחה הקושיה

שנית, האם אין בעיה של מראית עין -שמוכר כלאים ילבש כלאים וישאירו זאת לשקול דעתו אם 'מכוון' להנות
אנצל את המקום (לא ידעתי איפה כן צריך)
אומרים שבסיפור עם 'בר קמצא'-לא רצו להרוג אותו כי יגידו שמותר להרוג מי שמביא פסולין.
הרי מי שרוצה לטעות -יטעה-ואין לדבר סוף. ובוודאי כאשר יש סבירות גבוהה שהמושל הרומאי יכעס -הסוף ידוע..
ועדיין קשה עוד, למה לא שלחו בסתר (פותר את הבעיה של 'יגידו שמותר..') להרוג אותו -בדין 'רודף' או באמתלא אחרת (ואחכ יכחישו כל קשר לעניין). יכל לחסוך לנו הרבה..ואהמכ"ל

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר