סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

עירוביןעא ע"אח סיון תשע"ג08:57המקור לדברי אביי - וטיבן של פרשנות העזר / ‏הראלקובץ מצורף להודעה
מאימתי נותנין רשות ב''ש אומרים מבעוד יום וב''ה אומרים משתחשך
אמר עולא מ''ט דב''ה נעשה כאומר כלך אצל יפות (*)
אמר אביי מת נכרי בשבת מאי כלך אצל יפות איכא
אלא הכא בהא קמיפלגי דב''ש סברי ביטול רשות מיקנא רשותא הוא ומיקנא רשותא בשבת אסור וב''ה סברי אסתלוקי רשותא בעלמא הוא ואסתלוקי רשותא בשבת שפיר דמי:


ברפרוף מהיר על הדף הבוקר לאחר שחרית - התקשיתי במציאת המקור להנחה שעליה מתבסס אביי (דבמת נכרי בשבת דניתן לתת רשות).

מכיוון שהייתי זמין לאחר מכן לגלישה ב"פורטל הדף היומי" אז בדקתי באופציות שיש באתר:
צילום מפירוש הרב שטיינזלץ - מצורף להודעה זו >>> לא מצאתי את שחיפשתי.
צילום משפה ברורה - מובא בהודעה הבאה >>> לא מצאתי את שחיפשתי.

לאחר מכן, אמרתי "נייתי ספר וניחזי" ובדקתי בגמרא שלי ושם מצאתי שכתבתי בשולי הגליון את פירוש הריטב"א: "וסתמא נקיט לה אע"ג דמת גוי בשבת דקים ליה לאביי דבהאי נמי קי"ל כמ"ד מבטלין".

ולאחר כל זאת, התפלאתי הכיצד ב"פורטל הדף היומי" אין פתרון לקושייתי הנ"ל , שבתי שוב לאתר ונזכרתי שיש את פירוש "חברותא" לרב יעקב שולביץ, ושם מצאתי שביאר על נכון והביא את פירוש הריטב"א.

(*) ראה ברש"ש בביאור הקשר דברי עולא.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר