סקר
ממתי אתה בדף היומי?






 

פורום פורטל הדף היומי

שבתקכו ע"אב אדר תשע"ג22:19מי האיש? / ‏אמו
שבת קכ"ו ע"א: אמר רב יהודה בן שילת אמר רב אסי אמר רב יוחנן,
שבת קכ"ו ע"ב : אמר רב יהודה בן שילא אמר רב אסי אמר רב יוחנן, אפילו פעמיים

זה אותו איש? שילת או שילא?
איך כתבו הטקסט התלמודי, באיזה כתב, אשורי או עברי מקורי?
לפי פרופ' זוסמן התלמוד היה אכן "תורה שבעל פה" בתקופת האמוראים. עד...

ראו מטבע של 10 שקל (זה עם הדקל) כתוב שם »לִגְאֻלַת ציון« טקסט שבו מופיעים גם האלף וגם התיו, צד זה של המטבע הזה הוא העתק של מטבע מהמרד הגדול (הודעה מבנק ישראל), סוף בית שני, תקופה תנאית מוקדמת, ר' יוחנן בן זכאי, תקופה שכנראה כבר השתמשו בכתב אשורי, אבל לעידוד של רוח פטריוטי השתמשו בכתב עתיק "מקורי".
ושימו לב, האל"ף והתי"ו העתיקות היו דומות, כמין x לטינית, אלא שלאל"ף היה עוד זנב קטן בצד ימין למטה מראה כלפי מעלה, מה שקרבה אותה קצת ל-א שבכתב יד היום.

שמות כ' כ' "בכל-מקום אשר אזכיר את שמי", תרגום ירושלמי: בכל אתר די תדכרון ... (מה שגם יותר הגיוני בחוזה, אם אתה תעשה אז אני אעשה, ולא אם אני אעשה אז אני אעשה...), וראו פירוש לכאן מרב אברהם בן הרמב"ם מצטט מדברי רס"ג (300 שנים לפניו!) שכנראה היתה מסורת דומה ל-תדכרון.

אז מה קרה כאן? היו 2 מסורות שהתרוצצו עד שאחת ניצחה? כך במקרא, אבל בתלמוד טרם הוחלט?
לא בדקתי מקומות נוספים שם מופיע אותו אמורא רב יהודה בן שילX?

אברהם

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר