סקר
איזה דפוס אני מעדיף?
טלמן
וגשל
עוז והדר
מסורת הש"ס


 

פורום פורטל הדף היומי

ברכותמח ע"אב תשרי תשע"ג22:32ינאי לא ידע לזמן? כזה מסובך? / ‏שלמה שטרסברג
ינאי מלכא ומלכתא כריכו ריפתא בהדי הדדי ומדקטל להו לרבנן לא הוה ליה איניש לברוכי להו אמר לה לדביתהו מאן יהיב לן גברא דמברך לן אמרה ליה אשתבע לי דאי מייתינא לך גברא דלא מצערת ליה אשתבע לה אייתיתיה לשמעון בן שטח אחוה אותביה בין דידיה לדידה אמר ליה חזית כמה יקרא עבדינא לך אמר ליה לאו את קא מוקרת לי אלא אורייתא היא דמוקרא לי דכתיב {משלי ד-ח} סלסלה ותרוממך תכבדך כי תחבקנה אמר ליה קא חזית דלא מקבל מרות יהבו ליה כסא לברוכי אמר היכי אבריך ברוך שאכל ינאי וחביריו משלו שתייה לההוא כסא יהבו ליה כסא אחרינא ובריך

לא ברור מה רצה ינאי המלך אם את נוסח הזימון, ואפילו נוסח ברכת המזון לא סביר שלא היה בנמצא מי שיודע לברך? ועוד שאני מניח שעברה תקופה לא קצרה בין היום שהרג את החכמים ובין היום שחיפש מי שיזמן בשבילו וכי מה עשה ממתי שהרג את החכמים עד יום זה? ובכלל מוזר שמי שהורג את החכמים הוא כזה צדיק שמחפש מי שיזמן בשבילו וזה מה שמטריד אותו?

ואולי היה זה ניסיון מצדו לחזור להתפייס עם החכמים ורצה איזה חבל לנסות להחזיר את הדו שיח בינו לבינם במיוחד לשיטת אביי בגמרא בדף כ"ט שהוא ינאי הוא יוחנן כה"ג הרי אנו רואים שחזר אח"כ בתשובה ושימש בכהונה שנים רבות ועדיין צ"ע וביאור

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
עיצוב: אפרת נוילנדר | תיכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר