סקר
מסכת ערכין לעומת זבחים-מנחות-חולין -בכורות:
הקלה משמעותית
קשה באותה מידה
יותר קשה!
לא יודע


 

פורום פורטל הדף היומי

ברכותכג ע"אה אלול תשע"ב21:22הגהה נצרכת / ‏הראל
הנכנס לבית הכסא קבוע חולץ תפיליו ברחוק ד' אמות ומניחן בחלון הסמוך לרשות הרבים ונכנס וכשהוא יוצא מרחיק ד' אמות ומניחן דברי בית שמאי
ובית הלל אומרים אוחזן בידו ונכנס
ר''ע אומר ... אוחזן בבגדו ובידו ונכנס ומניחם בחורין הסמוכים לבית הכסא ולא יניחם בחורין הסמוכים לרשות הרבים שמא יטלו אותם עוברי דרכים ויבא לידי חשד ומעשה בתלמיד אחד שהניח תפילין בחורין הסמוכים לרשות הרבים ובאת זונה אחת ונטלתן ובאת לבית המדרש ואמרה ראו מה נתן לי פלוני בשכרי כיון ששמע אותו תלמיד כך עלה לראש הגג ונפל ומת באותה שעה התקינו שיהא אוחזן בבגדו ובידו ונכנס

תנו רבנן בראשונה היו מניחין תפילין בחורין הסמוכין לבית הכסא ובאין עכברים ונוטלין אותן התקינו שיהו מניחין אותן בחלונות הסמוכות לרשות הרבים ובאין עוברי דרכים ונוטלין אותן התקינו שיהא אוחזן בידו ונכנס


הערה 1:
בדק"ס הביא מכי"מ שאין שם את המילים "ומניחן בחורין הסמוכין לבה"כ", והוסיף בהערה באות ז' שמילים אלו לא מופיעות בעוד כת"י וראשונים וכתב - "ובאמת אין לזה הבנה וכבר הקשו כל המפרשים דסותר א"ע דאמר אוחזן בידו ונכנס והדר קאמר ומניחן בחורין כו'" [אך בהמשך הפנה לצל"ח שמבאר לפי הגירסה שלפנינו].

הערה 2:
התקשיתי להבין אם יש הבדל בין חלונות הסמוכות לרה"ר לבין חורין הסמוכים לרה"ר.
מהערת הדק"ס באות י', תוך כדי דבריו, נראה שמבין בפשטות שמדובר על אותו המקום.

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
עיצוב: אפרת נוילנדר | תיכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר