לכאורה צריך ביאור. אם הראשון שבשני כשר למנורה והשני שבראשון לא כשר, הרי סוף סוף הא' שבב' מובחר, והא ראיה שרק הוא כשר למנורה וחבירו לא, ומדוע לא יקדימו למנחות
ואלי יש הבדל במציאות. לגבי מאור יש עדיפות ליוצא מעצמו, או משום גזירת הכתוב שמן זית, שמן היוצא מהזית, או דמילתא בטעמא הוא שלמאור שצריך שמן צלול יש בזה שבח, אבל למנחות שאין צריך צלול להאיר רק טיב של טעם, שניהם שוים במציאות ואין זה מובחר מחבירו. ויל"ע.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום