סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

בבא קמאיז ע"או כסלו תשפ"ד10:29כבוד עשו לו / ‏עלי
לחזקיהו המלך במותו, למרות ששלשה דברים שעשה לא הודו לו חכמים.
ויש לשאול, האם על המלך מוטלת חובה לשאול את החכמים כיצד לנהוג, ובעיקר בכל הנוגע לבית המקדש ( קצץ דלתות ההיכל ושלח למלך אשור, והראה את אוצרות המקדש לגוים )? ומה קורה כשכבר לא הודו לו וחושבים רוב החכמים שאין ראוי לנהוג כפי שרוצה, האם עבירה היא בידו שאינו שומע בקול החכמים ?
ובמיוחד לא מובן לי, הרי לא רק חכמים בסנהדרין היו בימיו של חזקיהו מלך יהודה אלא גם נביאים, מדוע לא קיימת חובה על המלך לשאול את הנביאים או באו"ת, וכי לא בשביל מקרים חשובים כאלו הם קיימים ? ומה דינו של המלך אם אינו רוצה לשמוע בקול הנביאים והחכמים, האם עבירה היא בידו ?
אם אמנם עבירה היא בידו ובעניין בית המקדש, ( והרי הנביא מודיע לו שיהיה עונש חמור בגללו על זרעו ולא אכפת לו ) מדוע עשו לו כבוד ?
ואני הקטון שואל ואיני מבין ואיני כיודע, וגם מעוניין לדעת לימינו, האם כשמנהיג שוגה שגיאה חמורה והדבר עולה בחיי אדם רבים ושבויים רבים, כיצד ראוי לנהוג בו ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר