ראו בחלון להעמיק המאמר על ישיבה בעזרה ועל הנחת תפלין של יד בעזרה. וכתבתי שלי נראה שהדיון כולו מופרך כי הרמב"ם פסק בהלכות כלי המקדש ח, יד [טז] : וכיצד מעשה הבגדים: הכותונת, בין של כוהן הדיוט בין של כוהן גדול--משובצת הייתה, שהיא בתים בתים באריגתה, כמו בית הכוסות, כדרך שעושין האורגין בבגדים הקשים. ובית יד שלה נארג בפני עצמו, ומחברין אותו עם גוף הכותונת בתפירה. [יז] אורך הכותונת, עד למעלה מן העקב. ואורך בית יד שלה, עד פס ידו; ורוחבו, כרוחב היד. אם כן יש שרוולים ( עד פיסת היד ) לכתונות ולענ"ד אי אפשר להפשילם בעת היות הכהנים בעזרה שהיא מקום העבודה כי אז אינם בגדר 'מדו בד...יהיו על בשרו', אלא רק בהיותם בביהכ"נ ( שאינו חלק מהעזרה ומקום העבודה ) - בתפלה, וממילא אינם יכולים להניח תפלין בהיותם בעזרה, וממילא אין מקום לכל הדיון דלעיל... האמנם ?
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום