סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

קידושיןלו ע"בג תשרי תשפ"ד22:23לא תיתיב אכרעך, עד דאמרת לי להא שמעתתא / ‏אליצפן
הביטוי הזה: "לא תיתיב אכרעך, עד דאמרת לי להא שמעתתא" מופיע הרבה פעמים בתלמוד (ראה מסורת הש"ס).

למה כל כך חשוב לציין את זה כאשר חכם שואל שאלה את רבו?

ואם יש לזה משמעות, אז למה דווקא בסוגיות האלו

הנה מספר דוגמאות:

תלמוד בבלי מסכת זבחים פרק יב - טבול יום
.... אמר ליה רב המנונא לרבי זירא, לא תיתיב אכרעך עד דאמרת לי הא מילתא: נבלת עוף טהור לר"מ, מונין לה ראשון ושני או אין מונין ראשון ושני?

תלמוד בבלי מסכת מנחות פרק ד - התכלת
אמר ליה לוי לשמואל: אריוך, לא תיתיב אכרעך עד דמפרשת לי להא מילתא: התכלת אינה מעכבת את הלבן, והלבן אינו מעכב את התכלת, מאי היא?

תלמוד בבלי מסכת נדרים פרק ז - הנודר מן הירק
אמר ליה: הוא ניהו. אמר ליה: לא תיתיב אכרעך עד דאמרת לי פירושא דהדין מילתא; מאי דכתיב: בו ממדבר מתנה וממתנה נחליאל ומנחליאל במות?

תלמוד בבלי מסכת קידושין פרק א - האשה נקנית
א"ל רבי אליעזר לרבי יאשיה דדריה: לא תיתיב אכרעך, עד דאמרת לי להא שמעתתא: מנין למנחת סוטה שטעונה תנופה? מנלן?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר