סקר
בבא מציעא - הפרק הקשה במסכת:







 

פורום פורטל הדף היומי

נזירכ ע"אכא שבט תשפ"ג07:59האם / ‏עלי
תַנְיָא וְקִדַּשׁ אֶת רֹאשׁוֹ בַּיּוֹם הַהוּא בְּיוֹם הֲבָאַת קׇרְבְּנוֹתָיו דִּבְרֵי רַבִּי רַבִּי יוֹסֵי בְּרַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר בְּיוֹם תִּגְלַחְתּוֹ
וְהָא דִּתְנַן נָזִיר שֶׁנִּטְמָא טוּמְאוֹת הַרְבֵּה אֵינוֹ מֵבִיא אֶלָּא קׇרְבָּן אֶחָד מַאן תַּנָּא
אָמַר רַב חִסְדָּא רַבִּי יוֹסֵי בְּרַבִּי יְהוּדָה הִיא דְּאָמַר נְזִירוּת טׇהֳרָה מִשְּׁבִיעִי חָיְילָא וּמַשְׁכַּחַתְּ לַהּ כְּגוֹן שֶׁנִּטְמָא בַּשְּׁבִיעִי וְחָזַר וְנִטְמָא בַּשְּׁבִיעִי (וּמַנִּי רַבִּי יוֹסֵי בְּרַבִּי יְהוּדָה הִיא) כֵּיוָן דְּלֹא יָצָא שָׁעָה הָרְאוּיָה לְהָבִיא קׇרְבָּן אֵינוֹ חַיָּיב אֶלָּא קׇרְבָּן אֶחָד
דְּאִי תֵּימָא רַבִּי הִיא אִי דְּנִטְמָא בַּשְּׁבִיעִי וְחָזַר וְנִטְמָא בַּשְּׁבִיעִי (וְחָזַר וְנִטְמָא בַּשְּׁבִיעִי) כּוּלְּהוּ טוּמְאָה אֲרִיכְתָּא הִיא וְאִי דְּנִטְמָא בַּשְּׁמִינִי וְחָזַר וְנִטְמָא בַּשְּׁמִינִי הֲרֵי יָצְתָה שָׁעָה שֶׁרְאוּיָה לְהָבִיא קׇרְבָּן בְּיוֹם הַהוּא לְמָה לִי אִם אֵינוֹ עִנְיָן לִשְׁמִינִי תְּנֵהוּ עִנְיָן לִשְׁבִיעִי וְרַבִּי נָמֵי הָכְתִיב בַּיּוֹם הַהוּא אָמַר לְךָ רַבִּי הָהוּא לְהָכִי הוּא דַּאֲתָא לוֹמַר לָךְ אַף עַל פִּי שֶׁלֹּא הֵבִיא קׇרְבְּנוֹתָיו
מַאי טַעְמָא דְּרַבִּי אָמַר קְרָא וְכִפֶּר עָלָיו מֵאֲשֶׁר חָטָא עַל הַנָּפֶשׁ וַהֲדַר וְקִדַּשׁ אֶת רֹאשׁוֹ וְרַבִּי יוֹסֵי בְּרַבִּי יְהוּדָה אִם כֵּן לֵימָא קְרָא וְקִדַּשׁ אֶת רֹאשׁוֹ

נחלקו אפוא רבי ורבי יוסי ברבי יהודה מתי מתחיל שוב למנות נזירותו לאחר שנטמא ונטהר, ורבי יוסי ברבי יהודה מקדים ורבי מאחר.
מנסה להבין :
האם רבי יוסי מקדים מפני שיחסו לעניין נובע מחסידותו ( ולכן מפרש כפי שמפרש את הכתוב )?
נראה כאילו לרבי יוסי ברבי יהודה הניקיון (=הכפרה ) והטהרה הולכים יד ביד משא"כ לרבי.
מה דעתכם ?

 

טוען....

הודעה ראשית   օ הודעה ראשית ללא תוכן   תגובה להודעה   օ תגובה להודעה ללא תוכן   הודעה חדשה   הודעה שנצפתה   הודעה נעוצה  
סימון משתמשים משתמש מחובר   מומחה   מנהל              תקנון הפורום
תכנות: entry
© כל הזכויות שמורות לפורטל הדף היומי | אודות | צור קשר | הוספת תכנים | רשימת תפוצה | הקדשה | תרומות | תנאי שימוש באתר | מפת האתר