לכאורה ברור, הרי אושא היתה לפי המסורת של עשר הגלויות בר"ה לא. שלשם מפנה רש"י בכתובות מט: המרכז מיד אחרי יבנה ובה נתגדלו תלמידיו המפורסמים של ר' עקיבא עמודי המשנה - ר' מאיר ור' יהודה ור' יוסי ור' שמעון. אבל הבעיה היא שכל הזכרות אושא הם מימרות אמוראים. עשר הגלויות מימרא דר' יוחנן וכך גם בריש חזקת הבתים אריו"ח שמעתי מהולכי אושא ואע"פ שהגמ' אומרת מאן הולכי אושא ר' ישמעאל, קשה שריו"ח לא יכול היה לשמוע דבר מר' ישמעאל ואין זה עומד למסקנה, ולמסקנה נדחו דבריו. וכאן אמר ריש לקיש משום ר' יהודה בר חנינא (והתיקון של מסורת הש"ס ר' יוסי אינו נכון; ר' יהודה בר חנינא היה מרבותיו של ר"ל ור"ל מוסר בשמו בכמה מקומות, ואף פעם לא בשם ר' יוסי בר"ח אלא להפך מצאנו כמה פעמים שר' יוסי ב"ח מוסר בשם ר"ל; גם בירוש' כאן ר' יהודה בר חנינא) וגם כאן למסקנא אין התקנה קיימת. ולכן אחרי בקשת הסליחה מרש"י ואחרים נראה שמדובר בתקנות מראשית תקופת האמוראים, ולפי הממצאים היה באושא ישוב חשוב גם בתקופת האמוראים, וכנראה היה איזה כינוס חכמים שם שבו נתקנו התקנות אלא שלא כולן נתקבלו.
טוען....
הודעה ראשית օ הודעה ראשית ללא תוכן תגובה
להודעה օ תגובה להודעה ללא תוכן
☼ הודעה חדשה הודעה שנצפתה
הודעה נעוצה
סימון משתמשים:
משתמש מחוברמומחהמנהלתקנון הפורום