var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=99062;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107140","הצעה לספירות הפסוקים של אזהרה בגר בתורה","jklein","06/05/24 22:59","705","73"),new MostViewed("107151","למה אימצת את עצמך כך לקרוא דף שאתה...","לינקוש","08/05/24 11:52","58","55"),new MostViewed("107110","יין או שכר","שמואל דוד","05/05/24 05:32","595","47")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("99062","0","רב אחא שר הבירה (התורה?)","31/05/22 19:06","א סיון","תשפ"ב","19:06","אלף בית רשי","דיוק שדייקתי ברש"י כתובות פח","278","","711","True","True","False","","331","96.20.220.141","0","0","יבמות|מה ע"א",""),new Message("99066","99062","הערות לדברים:","31/05/22 22:00","א סיון","תשפ"ב","22:00","Almuaddib","1.
לפי הרשב"ם, אין ספק שמדובר בשני חכמים שונים. הרשב"ם מסביר בב"ב קמו כי לפני החכמים באושא - זה לפני הסנהדרין. והרי רבי אחא שר הבירה דיבמות, מביא א הדברים בפני רבי אמי בטבריה. ברור שאינם בני אותו הדור כלל וכלל.

2.
השערתך בדבר הכינוי 'שר הבירה' לרב אחא שהביא את הדברים באושא, הריהי כדברי הנבואה. על מה אתה מתבסס?
האם זה תפקידו? האם זה תוארו? האם זה כינויו?
אין אנו יודעים, ודבריך הם הררים של השערה שאינם תלויים אפילו בשערה.

3.
קביעתך כי אותו רבי אחא שר הבירה שבאושא, לא היה תנא, אינה נכונה, ואין לה על מה שתסמוך. אתה מדייק מהביטוי "העלה", אבל ביטוי זהה מביאה המשנה כלפי רבי חנינא איש כפר אונו, שהיה תנא מהדור השלישי. עיין משנה גיטין.

4.
אתה זקוק לשיעורים בגאוגרפיה.
כתבת "אבל האמורא רב אחא שר הבירה, הנמצא הן בבבל ליד אנטיוכא שביוון רומי, והן בארץ ישראל...".

בבל היא בבל, ואנטוכיא היא אנטוכיא. אנטוכיא, ששמה היה אנטיוכיה, ונקראת היום 'אנטקיה', נמצאת בדרום תורכיה של היום, בצד המערבי, לחופי הים התיכון. כלומר, בתקופה המדוברת, היא חלק מהאימפריה הרומית, רחוק מבבל.
רחוק מבבל, רחוק גם מארץ ישראל - אבל גם ארץ ישראל וגם אנטיוכיה היו חלק מהאימפריה הרומית.","107","","711","True","True","False","","184","87.71.86.121","0","99062","יבמות|מה ע"א",""),new Message("99067","99066","ישר כח גדול! ומענה להערות בפנים","31/05/22 22:26","א סיון","תשפ"ב","22:26","אלף בית רשי","אני כל פעם מתרגש מחדש שאתה קורא את דברי ומתייחס עליהם
ראשית אתנצל שהדברים הם טריים נכתבו אתמול וע"כ לא בדקתי בנושא הגיאוגרפי ואתקן זאת, ולא צריך לקחת שיעור בזה אלא פשוט לבדוק ולא עשיתי זאת.

1)
זאת לא הערה כי אכן כך כתבתי שזה ברור מדבריו שהם שתיים

2)
השערה (2x) הזאת היא מפני שרש"י מפרש רק את הפעם השניה, וכידוע גם שאם מתייחסים ללשון המופיע במשנה, הבדיקה הכי טובה היא לשון התנ"ך המוקדמת יותר והמהווה בסיס ללשון המשנה, ותואר תפקיד זה כמתואר בתנ"ך ומפרשיו

3)
א)מסכים כתבתי בלשון "משמע מזה לכאורה" , זו כמובן איננה קביעה, וגם לא נאמרה בלשון קביעה, ואכן מיד כשכתבתי את הטיוטא ציינתי לי לבדוק את המקומות בהם נמצאת הלשון העלה במשניות כדי לעשות בדיקה חוזרת.
ב)הדוגמא שהבאת צריכה גם כן בדיקה כי יש פעם נוספת שנקרא חנניא איש אונו ללא "רבי" ומעניין שגם הוא מעיד הלכה ואינו אומר או חולק בהלכה ממש, ומה גם שהלשון העלה הספציפי אצל רבי חנניה איש אונו, הוא העלה מבית האסורין, והלשון העלה מקבל קונוטציה ברורה שכמובן איננה יכולה לשמש ראיה לכאן, ושוב כמובן ההערה במקומה ובדקתי בעקבות הערתך ומתברר שזו אכן הפעם היחידה המופיעה בלשון המשנה "העלה", וכן בבריתות המופיעים בתלמוד בבלי לא נמצא כלשון זה "העלה", ובעדי נוסח וכן כמה גרסות שם מוחקים את המילה העלה, ובמקומה נכתב "שלח" (וראה בהמשך שזה מתכתב טוב עם הסברו של רש"י שם), בירושלמי ותוספתא לא בדקתי עדיין.
ג)רבי חנניא/חנינא איש אונו אינו מופיע ברשימת התנאים של הרמב"ם בהקדמה לפירוש המשניות, וגם כן משמע מהמשנה שהיה שליח, ומדברי רש"י עוד יותר, (וכפי שאביא מיד)ולכאורה הוא גם כן לא תנא, אז הערבא שהבאת גם הוא צריך ערבא,
ד)אלו דברי רש"י בשנה זו בגיטין:
: מבית האסורין. משמו של רבי עקיבא שנחבש בבית האסורין: נומינו לשליח. אמרנו לשליח לחנינא שנעשה שליח בהלכה זו לאומרה בבית המדרש:
4)
תודה על התיקון התקבל בשמחה חסכת לי זמן לבדוק ,

נ.ב. אני מקווה אחרי חג השבועות לתקן באתר את כל הדרוש, ואף אסייג בצורה ברורה יותר את האפשרות שאולי איננו תנא","278","","711","True","True","False","","60","96.20.220.141","0","99062","יבמות|מה ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82731);