var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=59958;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("59958","0","מצוות ברית מילה-מסכת קידושין","23/12/18 07:34","טו טבת","תשע"ט","07:34","bb1020Om","שלום,יש לי מספר שאלות לשאול על מצוות ברית מילה במסכת קידושין :

1.מאיזה משפט בגמרא לומדים שהאבא חייב למול  את בנו?

2. הסבר איך לומדים מהמשפט שהאבא חייב למול את בנו!

3.אם אבא לא עשה ברית מילה לבנו,מי צריך לעשות ברית מילה לבן? מאיזה משפט לומדים זו? הסבר איך לומדים זאת מהמשפט

4. אם אין בית דין מי צריך לעשות לבן ברית מילה? מאיזה משפט לומדים זאת? הסבר איך לומדים זאת מהמשפט!

5. מאיפה לומדים שהאמא עצמה לא יכולה לעשות ברית מילה לבנה? מאיזה משפט לומדים זאת? הסבר איך לומדים זאת מהמשפט","736","","1957","True","True","False","","726","185.32.177.213","0","0","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59978","59958","בבקשה","23/12/18 20:18","טו טבת","תשע"ט","20:18","הראל","מציע לך לשמוע הקלטה של שיעור על דף/קטע זה, או להיעזר בפרשני העזר על הסוגייה [או כמובן ברב שלך ובחברים שלך].

להלן התשובות לשאלות שלך:

1. דכתיב: "וימל אברהם את יצחק בנו".

2. מכך שמודגש "אברהם" (=אבא של יצחק).

3.
(א) בית דין.
(ב) והיכא דלא מהליה אבוה מיחייבי בי דינא למימהליה דכתיב: "המול לכם כל זכר".
(ג) "לכם" - המצווה צריכה להתקיים בכל אופן, ולכן אם האבא לא מהל אז בית דין צריכים למול.

4.
(א) הוא עצמו.
(ב) והיכא דלא מהליה בי דינא מיחייב איהו למימהל נפשיה דכתיב: "וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו ונכרתה".
(ג) "אשר לא ימול את בשר ערלתו" - משמע שהוא עצמו חייב למול את עצמו.

5.
(א+ב) איהי מנלן דלא מיחייבא דכתיב: "כאשר צוה אותו אלהים" - "אותו" ולא "אותה".
(ג) נאמר בפסוק "אותו" (את אברהם, את האבא), ומשמע שבא למעט "אותה" (את האמא).","46","","1957","True","True","False","","272","141.226.75.115","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59983","59978","ל 5 : אז איך ציפורה מלה את בנה?","23/12/18 23:52","טו טבת","תשע"ט","23:52","הודו_כי_טוב","","207","","1957","False","True","False","","188","109.67.46.51","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59993","59983","אין איסור על האם. האם לא *חייבת*","24/12/18 09:16","טז טבת","תשע"ט","09:16","Almuaddib","ציפורה, שראתה שמשה - האב - לא עשה את זה, באה ועשתה.

אם תרצה לומר - כשליחתו של האב, ואם תרצה - כאמו של הילד. הרי בגמרא לא כתוב שאסור לאם, אלא שאין החובה מוטלת עליה.","107","","1956","True","True","False","","144","82.81.160.69","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59994","59983","לא הכירה לימוד זה","24/12/18 09:37","טז טבת","תשע"ט","09:37","אור חדש","כמפורסם רק כשנה אחר אותו מעשה קיבל בעלה, משה את התורה בסיני","458","","1956","True","True","False","","83","213.151.55.26","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("60020","59983","שאלת הגמרא בע"ז (כז.).","24/12/18 19:11","טז טבת","תשע"ט","19:11","כדי","אמנם שם הגמרא הקשתה כן מצד פסול אשה למ"ד (ולא מצד פטור אם), אבל תשובותיה יתנו מענה גם לך:
א. אמרה לאחר והוא עשה בשליחותה.
ב. היא התחילה ובא משה וגמר את המילה.

יש לציין שעל כל תירוץ נאמרו והוסקו תילי תילים של פלפולים ומסקנות, אך אכמ"ל.","249","","1956","True","True","False","","348","109.64.31.76","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59995","59994","אז למה היה כעס על משה רבינו","24/12/18 09:54","טז טבת","תשע"ט","09:54","הודו_כי_טוב","אם התורה עוד לא ניתנה ?","207","","1956","True","True","False","","201","2.53.33.154","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59997","59995","שאלה מצוינת","24/12/18 10:09","טז טבת","תשע"ט","10:09","אור חדש","תשובות לה רבות ולא מובטחות

א: כלל לא היה כעס על עניין המילה בדוקא אלא על ענין אחר ורק בדמים כיפרה על הכעס (כך הפשט להבנה שבלע את משה ולא את התינוק- לכן גם מובן למה משה לא מל)
ב: העניין נהג בשבט לוי מאז אאע"ה כ'מצוות משפחה' והיה מצופה ממשה לקיים זאת אומנם גדרי המצווה לא התבארו לא"א בפרוטרוט
ג:כיון שהלך משה לגאול ישראל ממצרים ולהפריד עם מעם היה יכול לעשות זאת רק מכח זכות מיוחדת שיש בה להבדיל בין ישראל למצרים בעוד שהללו עוע"ז וגם הללו.. ורק במצות המילה הקדומה יכלו להבדל אלו מאלו (אומנם לפי הסטוריונים היה העניין נהוג במצרים העתיקה ואכמ"ל...) ולכן היה דרישה מיוחדת ממשה להגיע 'נבדל' עם משפחתו כדי שיהיה הצדקה לגאולה
ד: עוד בענין זה","458","","1956","True","True","False","","119","213.151.55.26","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("59998","59997","היסטוריונים ?","24/12/18 10:13","טז טבת","תשע"ט","10:13","הודו_כי_טוב","יש מדרש שיוסף מל את המיצרים כשמכרו עצמם לעבדים בגלל הרעב","207","","1956","True","True","False","","178","2.53.33.154","0","59958","קידושין|כט ע"א",""),new Message("60004","59998","נראה שהחלו עוד לפניו","24/12/18 10:50","טז טבת","תשע"ט","10:50","אור חדש","ראה כאן","458","","1956","True","True","False","","217","213.151.55.26","0","59958","קידושין|כט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);