var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58975;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58975","0",""כמין כי"","25/10/18 11:43","טז חשון","תשע"ט","11:43","אבי גרינבלט","הכיצד אות ביוונית עם אפשרויות הבנה כה רבות (לנו ידוע על X) ?
כ
ג
ט
X","539","","2016","True","True","False","","636","81.218.144.99","0","0","מנחות|עה ע"א",""),new Message("58976","58975","וראה עוד","25/10/18 11:56","טז חשון","תשע"ט","11:56","דוד כוכב","בקישור זה.","125","","2016","True","True","False","","165","95.86.126.46","0","58975","מנחות|עה ע"א",""),new Message("59037","58975","השאלה טובה והתשובה פשוטה","29/10/18 12:50","כ חשון","תשע"ט","12:50","אביגדור","אות כי ביוונית היא X.
זה פשוט מאוד.
לכן גם מובן למה חזל הוצרכו להביא אות יוונית ולא אות עברית, כי פשוט אין לנו X בכתב האשורי.

אז למה המפרשים הביאו כ"כ הרבה אפשרויות?
בתקופת הראשונים, בין אלו שחיו באירופה ובין אלו שחיו בארצות ערב, לא הכירו את היוונית. גם אלו שלמדו את ספרי חכמי יוון (ובראשם הרמבם) עשו זאת בתרגומים (לערבית - אצל הרמבם, וללטינית - בתקופות מאוחרות יותר באירופה).
לכן גם מובן הבלבול בין כי לגמא, שאנו רואים שחלק מהמפרשים פירשו את כי כצורת אות ך וכד', שהיא בעצם גמא.
בתקופת המשנה, לעומת זאת, חיו בארץ ישראל בהשפעה יוונית (או: רומאית שירשה חלק מההשפעה היוונית) והכירו היטב את היוונית. מילים יווניות רבות חדרו אז לעברית, ואפילו ספר "המירם" (הומירוס) מוזכר אז בחז"ל.","571","","2012","True","True","False","","195","213.151.41.217","0","58975","מנחות|עה ע"א",""),new Message("58977","58976","יש"כ וכעת נוספה גם "ת"....","25/10/18 11:58","טז חשון","תשע"ט","11:58","אבי גרינבלט","","539","","2016","False","True","False","","91","81.218.144.99","0","58975","מנחות|עה ע"א",""),new Message("58979","58977","לא נוספה","25/10/18 14:47","טז חשון","תשע"ט","14:47","זילבר פדואל","אלא ת = X
ראה כאן

הגמרא שבת נה. מסבירה שגם אלו עם הסימן תיו - מתו כי לא מיחו.
מה שנקרא - אגף האיקסים","504","","2016","True","True","False","","227","213.151.37.222","0","58975","מנחות|עה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);