var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58321;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58321","0",""תקריב ואפילו בשבת"","01/09/18 19:34","כא אלול","תשע"ח","19:34","אבי גרינבלט","הדיון בראשונים ובאחרונים , מן הסתם ידוע ומוכר בשאלה , מדוע נדרשים לפסוק לאחר שהרמב"ם הביא את העיקרון הידוע שאין עיבוד (במקרה דנן) ע"י מלח באוכלין (שבת יא,ה)
"המפשיט מן העור כדי לעשות קמיע חייב. וכן המעבד מן העור כדי לעשות קמיע חייב. ואחד המולח ואחד המעבד שהמליחה מין עיבוד הוא, ואין עיבוד באוכלין".
קיימות תשובות מהראשונים והאחרונים בענין.
שאלה שעלתה לי בענין , מה לגבי מליחה ולא מצד עיבוד אלא מצד בישול ושאלה זו לא נידונת כלל ואולי משום שבישול ע"י מליחה איסורו - שבות ואין שבות במקדש.","539","","2073","True","True","False","","680","95.86.72.42","0","0","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58323","58321","מליח כרותח","02/09/18 07:20","כב אלול","תשע"ח","07:20","אור חדש","נאמר לעניין יכולת המלח ליצור שינוי בהרכב הכימי של החומר ולבצע אוסמוזה, זה מקביל לחלק מתכונות הבישול וע"כ יש לזה נ"מ באיסור והתר

לגבי שבת קיי"ל שרק בישול באש ממש (ותולדותיה) זה דאו' גם מצד 'דרכו' אך גם מצד שלמות המלאכה, בישול אמיתי מוסיף עוד איכויות לאוכל שמליחה לבד לא תצליח לעשות לעולם","458","","2072","True","True","False","","112","213.151.55.26","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58842","58321","כמדומני שהאיסור בשבת הוא אפיה ושם לא","17/10/18 18:03","ח חשון","תשע"ט","18:03","קותי","שייך מליחה. ולכן זה לא קשור לעיבוד באוכלין.","217","","2027","True","True","False","","133","79.182.58.180","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58849","58842","אין שחר לדבריך","17/10/18 22:15","ח חשון","תשע"ט","22:15","אור חדש","","458","","2027","False","True","False","","95","89.139.45.202","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58850","58849","היכן היה בישול במשכן?","17/10/18 22:30","ח חשון","תשע"ט","22:30","קותי","","217","","2027","False","True","False","","156","79.182.58.180","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58851","58850","במתכות","17/10/18 22:34","ח חשון","תשע"ט","22:34","אור חדש","","458","","2027","False","True","False","","89","89.139.45.202","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58853","58851","אז למה אין מלאכת מתיך ויש מלאכת אופה","17/10/18 22:43","ח חשון","תשע"ט","22:43","קותי","במשנה?","217","","2027","True","True","False","","175","79.182.58.180","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58860","58853","שאלה טובה","18/10/18 09:28","ט חשון","תשע"ט","09:28","אור חדש","ראה שם בראשונים שדנו בזה
זכורני שקישרו לשאלה אם אבות המלאכות נגזרו מבנין המשכן או תפעולו
בכ"מ אין שום נ"מ בין אב לתולדה","458","","2026","True","True","False","","100","213.151.55.26","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58862","58860","הדיון המקורי היה, מדוע בשבת מליחה","18/10/18 09:34","ט חשון","תשע"ט","09:34","קותי","אינה כבישול?
התשובה, כי בישול נלמד מאפיה ובאפיה יש רק חום/אש
ואין אפיה במלח לכן מליחה איננה בישול בשבת.","217","","2026","True","True","False","","170","79.182.58.180","0","58321","מנחות|כא ע"א",""),new Message("58863","58862","נכון חלקית","18/10/18 09:44","ט חשון","תשע"ט","09:44","אור חדש","אין קשר לדיון האם נלמד מאפיה או שהבישול היה אב בפני עצמו

נכון בהחלט שמליחה אינה בישול דאו' בשבת, כי אכן אינה דומה לא לבישול ולא לאפיה שנעשו במשכן וכפי שכתבתימלעיל","458","","2026","True","True","False","","94","213.151.55.26","0","58321","מנחות|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);