var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=58091;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("58091","0","למאמרו של הרב כוכב "תיובתא דרב" במדור","15/08/18 04:39","ד אלול","תשע"ח","04:39","יהודי_קדום",""להעמיק".

יישר כוח !

אני מבקש רשות להביא עוד תימוכין לפסקה בה כתב:
" והיות שדברי התוספתא נערכו בידי רבי חייא, כדברי רש"י במסכת עירובין דף יט ע"א ובעוד מקומות, ורבי חייא הוא רבו ודודו של רב, דבריו הם תיובתא לדברי רב".

עלה בדעתי שאולי בנוסף לעובדה שרבי חייא הוא רבו ודודו של רב - גם הדברים הבאים מתאימים כדי לומר "דבריו הם תיובתא לדברי רב":

הנה מוצאים את גבורתו של רבי חייא בדברי רש"י במסכת נדה דף כו עמוד א: ...ורבי חייא תנא ואמורא הוא והיכא דאמר מנפשיה בלשון מימרא הויא שמעתא.


וכן גם: דורו של רבי חייא היה דור המעבר שבין התנאים לאמוראים, הוא דורו של רבי והיה רבי חייא תלמיד חבר של רבי.

ובהקשר לריש לקיש ורבי חייא הרי מובא במסכת סוכה דף כ עמוד א שאומר ריש לקיש: ״הריני כפרת ר׳ חייא ובניו שבתחילה כשנשתכחה תורה מישראל עלה עזרא מבבל [בגלות הבית הראשון] ויסדה. חזרה ונשתכחה עלה הלל הבבלי [בזמן הבית השני] ויסדה. חזרה ונשתכחה עלו ר׳ חייא ובניו ויסדוה״.
בדורו של רבי חייא לא נשתכחה תורה מישראל אלא להיפך: היו בדורו גדולים כמו רבי יהודה הנשיא וחבריו ועוד. אלא למעשה ריש לקיש מזכיר את מעשי רבי חייא ובניו שהסתובבו בכפרים מרוחקים כדי ללמד את ילדי ישראל תורה בדומה למצב של שכחת התורה בבית ראשון ושני ולא באמת שנשתכחה תורה מכל ישראל בתקופת רבי חייא.","233","","2087","True","True","False","","650","79.176.113.214","0","0","מנחות|ה ע"א",""),new Message("58100","58091","ישר כח","15/08/18 08:33","ד אלול","תשע"ח","08:33","דוד כוכב","","125","","2087","False","True","False","","161","213.151.43.23","0","58091","מנחות|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);