var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=54259;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("54259","0","גוסס כחי","09/01/18 22:10","כב טבת","תשע"ח","22:10","שמואל דוד","שבועות לז:
מהו דתימא כו' השתא מיהת חיי נינהו "ולא שכיבי"
וכתב רש"י בסו"ד כל זמן שלא מת חי הוא כו'

יש להעיר מדוע כתב הגמרא לשון כפול חיי נינהו ולא שכיבי.

עוד קשה לי מה הביאור לההו"א דכיון דרוב גוססים למיתה הו"ל כאילו כבר מתו הנשים ופקע האישות. לכאורה פשוט הוא דכל זמן שלא מת, לא מת, ומדוע יש צד לחשוב אחרת ומה הסברא בצד זה.","595","","2302","True","True","False","","957","174.200.4.6","0","0","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54261","54259","ראה רמב"ם ושו"ע","10/01/18 08:56","כג טבת","תשע"ח","08:56","אבי גרינבלט","בהל' גירושין ו,כח
"וכן המביא גט והניח הבעל חולה או שהיה זקן נותנו לה בחזקת שהוא קיים. אבל אם הניחו גוסס שרוב גוססין למיתה ואע"פ שנתנו לה הרי זה ספק גירושין שאין גט לאחר מיתה".

בהל' תרומות ט,ג
הניחה בעלה גוסס במדינה אחרת בין שהיתה כהנת אשת ישראל או ישראלית אשת כהן לא תאכל שרוב גוססין למיתה אחד אומר מת ואחד אומר לא מת הרי זו לא תאכל.

וגם אהע"ז קמא,סח

לעיתים אכן מתייחסים לרוב זה ונחשב כמת.","539","","2301","True","True","False","","133","31.168.68.82","0","54259","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54264","54259","ביאור","10/01/18 10:27","כג טבת","תשע"ח","10:27","אור חדש","הדיון איננו אם כעת העדים והנשים נחשבים נשואים או גרושים/אלמנים, בזה וודאי פשוט שלדיני עריות הנשים חיות וממילא נחשבות נשואות וכל דיני העריות שלהן תקפים עד מותן ממש

הדיון כאן הינו לעניין עדות
מא נ"מ?
עדות עניינה לראות כעת ולהעיד אח"כ

ראינו לא מזמן דיון לגבי "האם העד צריך להיות כשר מתחילה ועד סוף או די בסוף בלבד" הגם שלהלכה צריך להיות בכשרות מתחילה התעוררה אצלינו הוו"א שאם כבר כעת, בזמן הראיה ברור שיוכשר לבסוף (שהרי מסתמא האשה תמות) האם נאמר בזה דין של "כל העומד להעשות כעשוי דמי כבר כעת"* או לא?
עונה הגמרא- "השתא מיהא חיי"
כלומר דוחים סברא זו ואומרים שכיוון שעכשיו סו"ס חיות הן יש כאן דין של 'פסול בתחילתו' ואין לו גדר 'עד' בנושא

*הרחבה על דין זה במאמר שכאן, וכן נמצא אצלינו במג' א בהסבר דעת ר"מ בעניין המחובר לקרקע","458","","2301","True","True","False","","91","213.151.55.26","0","54259","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54262","54261","ייש"כ","10/01/18 09:44","כג טבת","תשע"ח","09:44","שמואל דוד","אולם סו"ס הסברא קשה להבין","595","","2301","True","True","False","","178","174.200.15.128","0","54259","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54263","54262","ע"ד הצחות","10/01/18 10:07","כג טבת","תשע"ח","10:07","אבי גרינבלט","אנו אומרים בכל בוקר :
"ועוד תני בר קפרא אומר, אילו היה נותן בה קורטוב של דבש, אין אדם יכול לעמוד בפני ריחה. ולמה אין מערבים בה דבש - מפני שהתורה אמרה `כי כל שאור וכל דבש לא תקטירו ממנו אשה לה`"

מה מלמדנו בר קפרא מעבר למה שהתורה כותבת בצורה מפורשת ?
אינני זוכר בוודאות את המקור (אולי בני יששכר) אבל יש חידוש בדברי בר קפרא ,

נאמר בחטאת העוף - "וְהֵבִיא אֹתָם אֶל הַכֹּהֵן וְהִקְרִיב אֶת אֲשֶׁר לַחַטָּאת רִאשׁוֹנָה וּמָלַק אֶת רֹאשׁוֹ מִמּוּל עָרְפּוֹ וְלֹא יַבְדִּיל."
ונאמר בעולת העוף - "וְשִׁסַּע אֹתוֹ בִכְנָפָיו לֹא יַבְדִּיל"
וכידוע יש הבדל ביניהם , בחטאת הוא איסור שלא להבדיל (מעשה הקרבנות ז,ו) ובעולה אינו צריך להבדיל (מעשה הקרבנות ו,כב).

את זה בר קפרא מחדש לנו , שאין מערבין דבש וזהו איסור מוחלט.

גם בגוססין , אצלנו החידוש שנחשבים לחיים ובזה מחמירים על העדים (והגוססות - חיות), בגיטין מחמירים על האשה ופוסלים הגט (והגוססין - מתים)","539","","2301","True","True","False","","167","31.168.68.82","0","54259","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54271","54264",""השתא מיהא לא אודי" בעדי קנס","10/01/18 22:35","כג טבת","תשע"ח","22:35","נתנאל גנוט","בהמשך למה שרשמת, אולי אותו עיקרון: בעדות מסתכלים על ההווה ולא על העתיד","675","","2301","True","True","False","","57","79.181.203.53","0","54259","שבועות|לז ע"ב",""),new Message("54274","54271","לא לגמרי הבנתי כוונתך","11/01/18 10:09","כד טבת","תשע"ח","10:09","אור חדש","","458","","2300","False","True","False","","123","213.151.55.26","0","54259","שבועות|לז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);