var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53701;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53701","0","קוצץ בנגעים","02/12/17 19:38","יד כסלו","תשע"ח","19:38","עלי","מי יודע מהי צרעת ומי בקי בזיהויה ? רק מי שלמד וקבל במסורת, שהרי אם מדובר במחלה ביולוגית רגילה, יכול ללכת לרופא סתם להתרפא ע"י סם וכדו'. אם לאדם סתם שאינו בקי בצרעת מופיע נגע והוא קוצץ אותו בסכין ותופר את השוליים או כווה במכוה או בלייזר, מה אמור לקרות - הנגע יופיע שנית ?
לא ברור לי מדוע בתקופה שהיו בקיאים בצרעת, והרי גם אז רוב בני האדם לא היו בקיאים, ( ויכול היה אדם שאינו בקי לקצץ את נגעו בלי להגיע לבקי ולכהן ), אדם שקצץ את נגעו נענש. מה כל כך רע בזה כדי כך שהתורה אסרה לעשות זאת ?","209","","2344","True","True","False","","909","164.138.114.80","0","0","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53702","53701","עד שהכהן לא קובע, אין לזה דין של צרעת","02/12/17 19:48","יד כסלו","תשע"ח","19:48","דוד כוכב","התופעה לא מוכרת היום.

הרמב"ם כתב שיש בצרעת פן ניסי.

וראה עוד בהרחבה בהודעות שונות באשכול זה.","125","","2344","True","True","False","","205","213.151.48.50","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53706","53701",""השמר בנגע הצרעת"","02/12/17 20:04","יד כסלו","תשע"ח","20:04","אבי גרינבלט","הצרעת אינה מחלה פיזית אלא רוחנית וכדברי הרמב"ם "אות ופלא" (סיום הלכות צרעת)
משכך , חלים על המצורע הגבלים אשר נועדו להשלים תיקון לפגם ברוחני שפגע בנפשו ובנפש אחרים וממילא קציצת הנגע מונעת את הליך התיקון.","539","","2344","True","True","False","","103","95.86.72.27","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53709","53706","כיצד","02/12/17 22:44","יד כסלו","תשע"ח","22:44","עלי","אמור הלוקה בצרעת לדעת שאין מדובר בנגע ביולוגי אלא בנגע רוחני, כדי שידע שאסור לו לקצוץ, מדוע שלא ילך לרופא וישאל מה יש לו, והלה - אם אינו יודע במה מדובר, כפי שקורה לא אחת בנגעים שונים - יקח דגימת עור לבדיקה פתולוגית, ומה יימצא בה ? נגע רוחני ? מחלה ביולוגית מוכרת ( שהרי אין כמעט מחלות בלתי מוכרות כיום )? ונניח שהפתולוג אינו מזהה מחלה מוכרת, מניין לו לחשוב שעליו לשלוח את הנגוע לרב בקי בצרעת ולא פשוט לפלסטיקאי שיקצוץ אותה ?
טוב, נראה שמדובר בהלכתא למשיחה...ואז תיק"ו...
אגב, לא ראיתי אף פעם אשכול ענק כזה בפורטל, יקח לי המון זמן לקרא את כולו.","209","","2344","True","True","False","","216","164.138.114.80","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53711","53709","הוא אכן הולך לרופא, ומותר לו לקצוץ","02/12/17 22:54","יד כסלו","תשע"ח","22:54","דוד כוכב","אין קשר בין הטיפול הרפואי של הרופא לבין הטיפול של הכהן.
כל עוד לא הלך לכהן מותר לקצוץ.
הכהן קובע אם חלים על הנגע גם הלכות צרעת של איסור קציצה והסגר.","125","","2344","True","True","False","","206","213.151.48.50","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53730","53709","והענן סר מעל האהל והנה מרים מצרעת כשלג","03/12/17 20:28","טו כסלו","תשע"ח","20:28","יהודי_קדום","מרים נצטרעה מיד! ללא תקופת דגירה של חיידקים...

וכי תעלה בדעתך שמרים חלתה במחלה זיהומית המחייבת רופא/חדר מיון?

ולשם הבהרה נוספת נביא את מאמר התורה בספר במדבר פרק יב:
"...וּמַדּ֨וּעַ֙ לֹ֣א יְרֵאתֶ֔ם לְדַבֵּ֖ר [לשון הרע] בְּעַבְדִּ֥י בְמֹשֶֽׁה:
{ט} וַיִּֽחַר אַ֧ף יְהֹוָ֛ה בָּ֖ם וַיֵּלַֽךְ:
{י} וְהֶֽעָנָ֗ן סָ֚ר מֵעַ֣ל הָאֹ֔הֶל וְהִנֵּ֥ה מִרְיָ֖ם מְצֹרַ֣עַת כַּשָּׁ֑לֶג וַיִּ֧פֶן אַֽהֲרֹ֛ן אֶל-מִרְיָ֖ם וְהִנֵּ֥ה מְצֹרָֽעַת:
{יא} וַיֹּ֥אמֶר אַֽהֲרֹ֖ן אֶל-מֹשֶׁ֑ה בִּ֣י אֲדֹנִ֔י אַל-נָ֨א תָשֵׁ֤ת עָלֵ֨ינוּ֙ חַטָּ֔את אֲשֶׁ֥ר נוֹאַ֖לְנוּ וַֽאֲשֶׁ֥ר חָטָֽאנוּ: [אהרן יודע שהצרעת באה על מרים בגלל לשון הרע] {יב} אַל-נָ֥א תְהִ֖י כַּמֵּ֑ת אֲשֶׁ֤ר בְּצֵאתוֹ֙ מֵרֶ֣חֶם אִמּ֔וֹ וַיֵּֽאָכֵ֖ל חֲצִ֥י בְשָֽׂרוֹ: {יג} וַיִּצְעַ֣ק מֹשֶׁ֔ה אֶל-יְהֹוָ֖ה לֵאמֹ֑ר אֵ֕ל נָ֛א רְפָ֥א נָ֖א לָֽהּ:

ועוד:
אחת מהראיות שהצרעת בתורה איננה מחלת האנסן היא העובדה שגם הרופא הבכיר ביותר יכול לזעוק ולקבוע שזהו בדיוק נגע הצרעת - אין שום ערך לדבריו! ורק אם כהן יכריז זאת במו פיו שזהו נגע אכן זהו נגע.

והראיות שמדובר בנגע טומאה ולא במחלה הרי הן רבות וכמעט כולן נכתבו בפורום וכפי שהצביע הרב כוכב.

באחת מתגובותיי בעבר לדבריך כתבתי (וזה ציטוט חלקי):

המידע שיש לנו על הצרעת ודרכי הטיפול בה בתורה ,במשנה, בגמרא ובכל תו תו של חז"ל מהימן ואמין ללא כל פקפוק. - מי שחושב אחרת מתבקש לא להמשיך לקרוא בדבריי.

הבדלתי בין נגעי אדם שבתורה לנגעי אדם שברפואה.
הבדלתי בין צרעת שבתורה לצרעת שברפואה.

נראה לי שאם כרופא תצווה להוציא מחוץ לעיר בגד בגלל דיאגנוזה שהוא נגוע בצרעת הרבה אנשים ירימו גבה ואנשי תורה יזעקו שאין זה תפקידך.
כנ"ל יתמהו:
אם כרופא תרשום: "הבגד נגוע בצרעת. אסור למוכרו, אסור ללבוש אותו וכו' ואם אתם רוצים שארשום שהבגד לא נגוע בצרעת תחזרו אלי אחרי שתמכרו אותו לגוי "

גם:

כרופא לא הייתה רושם לבעל נגע בעור הבשר מרשם רפואי כמו:
1. לך פרוע שער
2. לך כשבגדיך פרומים
3. גדל שפם
4. אל תברך לשלום את חבריך אלא קרא 'טמא' 'טמא'
5. עליך להיות ז' ימים מנותק מעירך
6. בתום ז' ימים אעשה ביקור רופאים לבדוק מה התחדש במצבך.

גם:

כרופא ודאי הייתה מאשפז כמקרה חירום קיצוני, אדם, שלפני שבוע בא אליך עם נגע קטנטן, ועתה בא שוב כשכל בשרו מכוסה בנגע, כולו הפך לבן . (ויקרא יג,יג) - ודע שעפ"י התורה הוא טהור !!!

ראה עוד כאן.","233","","2343","True","True","False","","199","79.177.52.103","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53722","53711","האם אני מבין נכון","03/12/17 14:41","טו כסלו","תשע"ח","14:41","עלי","מדברי הרב כוכב ?
שצרעת היא מחלה חיצונית (=בעור, בבגד, בקיר ), אבל מבטאת פגם ועבירות מוסריות נפשיות, הנובעות ג"כ מהצדדים ה'חיצוניים' של נפש האדם, אך כדי שאדם בר דעת ילך לכהן ( ולא לרופא, ומי בר דעת סתם שילך למי שיכול להסגירו ולחולטו לזמן רב לחיות בנידוי ובידוד ), עליו להבין תחילה שאין מדובר בחולי גופני או ביטוי גופני למחלה נפשית סתם, אלא בפגם מוסרי, ואדם כזה מן הסתם הוא בפנימיותו דווקא במדרגה רוחנית גבוהה אלא שלמרות זאת הוא גם מודע לכך שיש גם 'קליפות' רוחניות קשות בנפשו והתנהגותו, שהצרעת היא תוצאתן, ושעליו לתקנן ( בתשובה ) אם רצונו להבריא מהצרעת, ואת דרך התשובה יוכל לקבל רק מהכהן, למרות שדרך התשובה עבור אדם כמותו עלולה להיות קשה מאד. היות ואת הנפש אי אפשר לקצוץ, ניסיון לקצוץ את הבהרת מהוה ביטוי ל'קליפה' קשה עוד יותר והיא הניסיון להתחמק מלעשות תשובה שברור לו שעליו לעשות, לקליפה כזו יועילו כנראה רק מלקות. פלא, חשבתי שכבר סיימנו את מסכת מכות...","209","","2343","True","True","False","","188","194.114.146.227","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53723","53722","כן. אבל","03/12/17 14:52","טו כסלו","תשע"ח","14:52","דוד כוכב","לענין מה שכתבת:
"עליו להבין תחילה שאין מדובר בחולי גופני או ביטוי גופני למחלה נפשית סתם, אלא בפגם מוסרי",
- אין 'חולי גופני או ביטוי גופני למחלה נפשית סתם'. כל חולי גופני יש בו גם שורש רוחני, והתפרצותו מחייבת תשובה ותיקון רוחני.","125","","2343","True","True","False","","157","213.151.48.50","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53724","53723","תודה","03/12/17 15:09","טו כסלו","תשע"ח","15:09","עלי","","209","","2343","False","True","False","","116","194.114.146.227","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53733","53730","לא ענית לשאלתי ועוד","03/12/17 22:35","טו כסלו","תשע"ח","22:35","עלי","מה היה קורה לו ניטל נגע צרעת כביופסיה. מה היו מגלים - נגע רוחני ? מה זה ?
ההבדלים שאתה כותב עליהם מובנים לכל מי שקורא במקרא. אך מה קורה בנקודת ההשקה בין הרוחני לטבעי ? סו"ס נגע הוא שינוי רקמתי. מהו השינוי ?
בכלל, אני מעריך שהופעת נגעים די פתאומית אמנם אולי אינה משייכת אותם למחלות זיהומיות אבל בהחלט הדבר קורה בתגובות אלרגיות של רגישות יתר שגם אותם עדיין איננו מבינים כראוי ואת הקשר שלהם למצבים נפשיים ורוחניים אך המאפיין הבולט שלהם הוא הופעה והיעלמות מהירה.
בתורה כתוב שה' ניגע את פרעה על דבר שרי אשת אברם. כיצד ידע פרעה או עבדיו שמדובר בצרעת ולא מחלת עור או שמדובר בעונש ? ההיה להם כהן הבקי בצרעת ? הרי לא ידעו מהתורה כלום ?","209","","2343","True","True","False","","191","164.138.118.186","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53736","53733","תן ללמוד את הגמרא בלי השאלות שלך","04/12/17 02:14","טז כסלו","תשע"ח","02:14","יהודי_קדום","מעולם רפואת המשפחה, הפיסיקה המודרנית וכדו'.
אין לשאלותיך שום משמעות בלימוד הגמרא..","233","","2342","True","True","False","","114","37.26.148.216","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53763","53736","לגמרא אין משמעות לעולם המדרני?","04/12/17 18:11","טז כסלו","תשע"ח","18:11","הודו_כי_טוב","בהנחה שסיימת ללמוד את הדף בשיטה שלך אם אין קשר לעולם המודרני
אז "למה זה אנוכי "?","207","","2342","True","True","False","","174","79.177.169.222","0","53701","שבועות|ד ע"א",""),new Message("53766","53763","אנא דייק:","04/12/17 19:25","טז כסלו","תשע"ח","19:25","יהודי_קדום","מדבריי לא משמע ש "לגמרא אין משמעות לעולם המדרני" ,
חד משמעית אני טוען שהשאלות שנשאלו מסיטות את לימוד הגמרא של לומד פשוט כמוני לעולמות מיותרים.
ולכן כתבתי שאין לשאלותיו שום משמעות בלימוד הגמרא.

כמה רופאים יש בפורטל שיכולים להתמודד עם שאלותיו של רופא המשפחה ד"ר עלי???

שים לב: אין בשאלותיו שום דבר המכוון ללימוד הגמרא גופא, ואף שֶׁאֵלֶּה הן שאלות רפואיות מקצועיות ששואל רופא המנסה להבין איך עולמו הרפואי מסתדר עם עולם הגמרא - עדיין אין, לא לו ולא לנו, כלים להבין את שאלותיו וודאי לא להשיב עליהן.","233","","2342","True","True","False","","121","79.177.133.64","0","53701","שבועות|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);