var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53516;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","30"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","0")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53516","0","נותר בפסח","23/11/17 11:23","ה כסלו","תשע"ח","11:23","יגאל אמיתי","שאלה שהתקשנו בה: מהרה ייבנה המקדש, אך עדיין רוב הציבור יהיו טמאים ונעשה פסח בטומאה. במקרה שכזה אכילת הפסח מותרת. אבל, האם מותרת אכילת כל הפסח, או רק כזית כדי לצאת ידי חובה?

מאידך יש איסור להותיר?

אך אולי, אנו אנוסים, שכן לאחר שאכלנו כזית ויצאנו ידי חובת הפסח, חוזר וניעור האיסור לאכול קדשים בטומאה?!

נא לציין מקורות.","543","","2348","True","True","False","","939","147.237.70.61","0","0","מכות|יח ע"א",""),new Message("53519","53516","הפסח אינו קל מהמצה הנאכלת עמו","23/11/17 12:47","ה כסלו","תשע"ח","12:47","דוד כוכב","ואמרו: (ברכות דף לה ע"ב; מסכת פסחים דף קז ע"ב) "רבא הוה שתי חמרא כל מעלי יומא דפסחא כי היכי דנגרריה ללביה וניכול מצה טפי", מכאן הוכיח בעל הבן איש חי שהמצוה אינה בכזית הראשון בלבד.

וראה בקישור זה שכך הוא גם בשאר מצוות.","125","","2348","True","True","False","","159","95.86.67.180","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53520","53516","מקורות","23/11/17 13:14","ה כסלו","תשע"ח","13:14","אור חדש","לקוח מכאן
קרבן שקרב בטומאה, ויש בו בשר קרבן המיועד לאכילה – אין אוכלים את הבשר בטומאה, אלא הבשר המיועד לאכילה דינו לצאת לשריפה. לא כן באשר לקרבן פסח, שכאשר הוא קרב בטומאה – הוא נאכל בטומאה, שכן, עיקר מצוות הפסח היא אכילתו, לפיכך, כשהותרה הקרבתו בטומאה – הותרה גם אכילתו בטומאה

משנה פסחים ז, ד (ובגמרא עו, ב); רמב"ם ביאת מקדש ד,יא. והלכות קרבן פסח ז, ח.","458","","2348","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53566","53516","כשייבנה המקדש כולנו ניטהר לפני הפסח","27/11/17 17:44","ט כסלו","תשע"ח","17:44","יהודי_קדום","ועד י"ד בניסן בערב נהיה טהורים... כי יעמוד לנו כה"ג שיעשה כמעשה משה רבנו לטהרנו:
מקורות:
הפרה האדומה הראשונה נשרפה על ידי משה רבנו בשני בניסן, יום לאחר הקמת המשכן, כדי לטהר את בני ישראל לקראת הקרבת הפסח. בני ישראל לא נטהרו עד יום זה משום שההזאה המטהרת צריכה להיעשות אל נוכח פני אהל מועד כנאמר בספר במדבר, פרשת חוקת, פרק יט פסוק ד: 'וְלָקַ֞ח אֶלְעָזָ֧ר הַכֹּהֵ֛ן מִדָּמָ֖הּ בְּאֶצְבָּע֑וֹ וְהִזָּ֞ה אֶל־נֹ֨כַח פְּנֵ֧י אֹֽהֶל־מוֹעֵ֛ד מִדָּמָ֖הּ שֶׁ֥בַע פְּעָמִֽים' – וזוהי מצווה שניתן לקיימה רק לאחר הקמת המשכן.
נאמר במסכת גיטין סוף דף ס עמוד א ותחילת עמוד ב: 'דאמר רבי לוי: שמונה פרשיות נאמרו ביום שהוקם בו המשכן, אלו הן: פרשת כהנים, ופרשת לוים, ופרשת טמאים, ופרשת שילוח טמאים, ופרשת אחרי מות, ופרשת שתויי יין, ופרשת נרות, ופרשת פרה אדומה', ומפרש שם רש'י: 'ופרשת פרה אדומה - לפי שביום המחרת נשרפה הפרה להיות נטהרין לפסחיהן וקודם לכן לא יכלו לעשותה דבעינן והזה אל נכח פני אהל מועד, והכי אמרינן במסכת מגילה ירושלמי: באחד בניסן הוקם המשכן ושני לו נשרפה הפרה'.

עתה נפנה לעוד מקור ממנו נילמד שגם במקדש שייבנה במהרה בימינו תהא הזאה ונטהר לפני הפסח:
במסכת יומא דף ב עמוד א-ב רבי יוחנן לומד את מקור הפרישה של הכהן הגדול ושל הכהן העושה את הפרה אדומה מציוויו של משה את אהרן ובניו לפרוש מביתם אל פתח אוהל מועד לשבעה ימים - לפני תחילת הקרבת הקרבנות ביום השמיני לחנוכת המשכן (ימי-המילואים), שכמו שהייתה פרישת אהרן ובניו הכהנים מביתם לשבעה ימים - לפני שהתחילו להקריב את הקרבנות ביום השמיני לחנוכת המשכן כך גם עלינו לעשות לדורות, שנאמר שם: 'כַּאֲשֶׁר עָשָׂה בַּיּוֹם הַזֶּה צִוָּה ה' לַעֲשֹׂת לְכַפֵּר עֲלֵיכֶם': 'לַעֲשֹׂת' - אלו מעשי פרה , 'לְכַפֵּר' - אלו מעשי יום הכיפורים.","233","","2344","True","True","False","","121","79.177.145.226","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53568","53516","והערה חשובה: ההיתר הוא רק בטומאת מתים","27/11/17 18:38","ט כסלו","תשע"ח","18:38","יהודי_קדום","ולא במי שטומאתו יוצאת מגופו - טמאים אלה יעשו פסח שני בי"ד באייר.","233","","2344","True","True","False","","92","79.177.145.226","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53580","53516","רמב"ם הלכות קרבן פסח פרק ז הלכה ו","28/11/17 12:44","י כסלו","תשע"ח","12:44","יהודי_קדום","כיצד משערים הפסח לידע אם רוב הקהל טמאים או טהורים, אין משערין בכל האוכלין שאפשר שיהיו עשרים נמנין על פסח אחד ומשלחין אותו ביד אחד לשחוט עליהן אלא משערין בכל הנכנסים לעזרה ועד שהן מבחוץ קודם שתכנס כת הראשונה משערין אותן.

שכן כך מובא בפסחים דף צד עמוד ב

דאמר רבי יצחק בר רב יוסף: בטמאים - הלך אחר רוב העומדין בעזרה.","233","","2343","True","True","False","","151","79.180.97.58","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53556","53520","במחילה, אתם לא עונים","27/11/17 09:37","ט כסלו","תשע"ח","09:37","יגאל אמיתי","ברור שבטומאה ניתן לאכול את קורבן הפסח.
השאלה האם יהיה מותר לאכול את כל הקורבן, או שרק כזית ראשון כדי לצאת ידי חובה, וזהו?
שהרי אחרי שיצאנו ידי חובה, חוזר ונעור איסור אכילת קדשים בטומאה.
ואם תגידו "יש איסור להותיר", נכון, זה רק כשאפשר לאכול הכל, ובטומאה אי אפשר לאכול הכל.
אני צודק?","543","","2344","True","True","False","","80","147.237.70.61","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53557","53556","הכוונה שיש כאן 'הותרה'","27/11/17 09:52","ט כסלו","תשע"ח","09:52","אור חדש","ולא דחויה ולכן התשובה לשאלתך היא שאוכלים הכל ולא מגבילים רק לכזית","458","","2344","True","True","False","","70","213.151.55.26","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53558","53557","מקור בבקשה","27/11/17 09:55","ט כסלו","תשע"ח","09:55","יגאל אמיתי","שכל הפסח הוא "הותרה" ולא רק הכזית הראשון.","543","","2344","True","True","False","","74","147.237.70.61","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53560","53558","אם זה היה רק ביחס לכזית","27/11/17 10:05","ט כסלו","תשע"ח","10:05","אור חדש","אז לא היה שום חידוש בדין הפסח וגם לסוברים כמותך שזה רק דחויה היה ניתן לאכול הכזית אלא שלמדו חז"ל שיש דין 'הותרה בטומאת מת לעניין פסח'
ראה ב:

דברי רב בפסחים עט, ב: "רובא – עבדי כולהו בטומאה [כשרוב הקהל טמאים – כולם עושים בטומאה]", וראה רש"י שם ד"ה כולהו: "אפילו הטהורין אין צריכין להזהר בשמירת טהרה".

עירובין קה, א. רמב"ם בית הבחירה ז, כג.","458","","2344","True","True","False","","100","213.151.55.26","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53565","53558","ראה משנה תורה, הלכות קרבן פסח פ"ז","27/11/17 12:09","ט כסלו","תשע"ח","12:09","Almuaddib",".
"פסח שהקריבוהו בטומאה--הרי זה נאכל כטהור, שמתחילתו לא בא אלא לאכילה..."

נאכל כטהור כתוב. במפורש. לכל דבר ועניין, ולא חוזר ונעור בו שום דבר. שהרי מתחילתו לא בא אלא לאכילה.

ויש להוסיף שהרי יש כאן מצווה מפורשת של "לא תותירו", ואכמ"ל.","107","","2344","True","True","False","","207","82.81.160.69","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53574","53566","דברי נבואה?","28/11/17 10:16","י כסלו","תשע"ח","10:16","אור חדש","מניין לך שיבנה המקדש שבוע לפני טו בניסן? הגמ' בברכות ובסוכה דווקא מעלה כאפשרות שיבנה בטו עצמו או בליל טז...

גם אם יעשו פרה שבוע לפני פסח כלל לא ברור שכולם יספיקו להיטהר
וכן מסתבר שבימים שלפני יד ימותו כמה מישראל ולפחות חלק יטמאו מחדש

ובכלל לא נשאלה כאן שאלה ל'משיחא' אלא להבנת הדין של 'טומאה הותרה' בכלל","458","","2343","True","True","False","","79","213.151.55.26","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53577","53574","מה איכפת לנו באיזה חודש ייבנה! גם","28/11/17 11:44","י כסלו","תשע"ח","11:44","יהודי_קדום","אם יבנה בחג המימונה :) יבוא הפסח בשנה שלאחר כך והמקורות אותם הבאתי יהיו נכונים אז.

סומך עליך ששמת לב שהשתמשתי ברוח שאלת השואל: "מהרה ייבנה המקדש, אך עדיין רוב הציבור יהיו טמאים ונעשה פסח בטומאה".
בין השיטין של דבריי כתוב שבשנה בה ייבנה המקדש תהא מלכות ה' על כל העולם וודאי שתימצא לנו פרה אדומה אחת או עשר ואז ניתן לפתור את בעיית טומאת המתים לשם הקרבת הפסח ואכילתו בטהרה... וגם אם לא ניטהר ויישאר כל/רוב העם בטומאת מתים גם אז יבואו מיליוני המנויים כחבורות אל ירושלים שם יוקרב הפסח וייאכל כאילו היינו כולנו טהורים.

כתבת: "גם אם יעשו פרה שבוע לפני פסח כלל לא ברור שכולם יספיקו להיטהר"
האם בדמיונך אתה רואה כהן יחיד עומד מן בוקר עד ערב ומזה על כל אחד ואחד מהמיליונים?
בדמיוני אני רואה כהן אחד המזה בבת אחת על כל העם...

ואלה שיטמאו למת כמנהג העולם שלא ישתנה יעשו את פסח שני...","233","","2343","True","True","False","","125","79.177.145.226","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53579","53574","חידה: כיצד ייתכן שכל ישראל טהורים ובכ"ז","28/11/17 12:14","י כסלו","תשע"ח","12:14","יהודי_קדום","קרבן הפסח יוקרב בטומאה ולא ייפסל?","233","","2343","True","True","False","","113","79.180.97.58","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53583","53579","אולי כאשר הקהל טהור והכהנים טמאים ?","28/11/17 14:53","י כסלו","תשע"ח","14:53","אבי גרינבלט","","539","","2343","False","True","False","","79","31.168.68.82","0","53516","מכות|יח ע"א",""),new Message("53588","53583","נכון. ואפשר גם המקרה שגם הכהנים טהורים","28/11/17 16:13","י כסלו","תשע"ח","16:13","יהודי_קדום","אבל כלי השרת טמאים.","233","","2343","True","True","False","","88","79.180.97.58","0","53516","מכות|יח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);