var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=53050;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("53050","0","דבריו של שטן","17/10/17 23:31","כז תשרי","תשע"ח","23:31","דוד כוכב","למה ניסה השטן לשכנע את אברהם שיצחק לא ימות?

על כך כאן.","125","","2392","True","True","False","","760","95.86.70.88","0","0","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53055","53050","האם הנסיונות לא קשים מספיק בלי דברי השטן","18/10/17 06:32","כח תשרי","תשע"ח","06:32","הודו_כי_טוב","מה היה קורה אם אברהם אבינו לא היה מסכים לנסיון זה ?
בסוגיה זו גם מופיעה הויכוח בין ישמעאל ליצחק של מי ברית המילה ראויה יותר
גדול המצווה ועושה בן שמונה ימים הוא לא בר מצווה וגם חסר בחירה
יצחק עונה לו שהוא מוכן להקריב את כל גופו - האם כל גופו יסבול ? האם הוא יחיה את הכאב ? יש לכם מושג מה עובר על ילד מוסלמי או נוצרי שעושים לו ברית מילה כשהוא כבר מעל גיל שנתיים ?
רשום וחיית בם
רשום ובחרת בחיים

למה הקדוש ברוך הוא מרשה לשטן לפתוח את הפה כל פעם שהשטן רואה לנכון
לקטרג ? ובדלל זה יורד סבל לעולם בשביל נסיונות שלא תמיד עומדים בהם
חס קטגור וכך סנגור מקומו
וַיֹּ֨אמֶר יְהֹוָ֜ה אֶל־הַשָּׂטָ֗ן יִגְעַ֨ר יְהֹוָ֤ה בְּךָ֙ הַשָּׂטָ֔ן וְיִגְעַ֤ר יְהֹוָה֙ בְּךָ֔ הַבֹּחֵ֖ר בִּירֽוּשָׁלָ֑‍ִם הֲל֧וֹא זֶ֦ה א֖וּד מֻצָּ֥ל מֵאֵֽשׁ׃ זכריה ג,ב","207","","2391","True","True","False","","438","79.180.203.77","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53063","53055","דברי השטן הם הם הנסיונות","18/10/17 10:23","כח תשרי","תשע"ח","10:23","דוד כוכב","אילו אברהם לא היה עומד בנסיונות חלילה, או שהיתה ניתנת לו הזדמנות נוספת, או שההסטוריה היתה צריכה להמתין לאברהם אחר (תאורטית).

יצחק הסכים להקרבה מוחלטת, ובכלל זה לסבול את כל הכאבים.
וכך כתב בשו"ת מנחת אלעזר חלק ב בהקדמה: "מי שמקבל עליו מסירות נפש ורוצה ליהרג על קידוש שמו יתברך צריך לקבל עליו שיסבול כל היסורים קשים ומרים".

ברית המילה היא כמו כל ניתוח קטן. רבבות כאלו נעשים בכל יום. ניתוחים רבים מאוד נעשים היום לא רק כדי לחיות, כגון ניתוחים פלסטיים.

השטן אינו יצור עצמאי הפועל על דעת עצמו. השטן הוא מלאך, כלומר שליח. תפקידו להסית את האדם, כלומר להיות ה'קונטרה' לפעילות האדם המתעלה ומתאמץ לקיים את מצוות יוצרו, כמו שמתאגרף לוחם זקוק לכוח נגדי.

אין ה' מנסה את האדם באמצעות יצר הרע והשטן אלא רק בנסיונות שהוא יכול ומסוגל לעמוד בהם. כמו שכתוב במדרשים רבים, כגון (מתאים לפרשת השבוע) בבראשית רבה פרשה לב, ג:
כתיב (תהלים יא) ה' צדיק יבחן ורשע ואוהב חמס שנאה נפשו, אמר רבי יונתן היוצר הזה אינו בודק קנקנים מרועעים, שאינו מספיק לקוש עליהם אחת עד שהוא שוברם, ומי הוא בודק בקנקנים יפים אפילו מקיש עליהם כמה פעמים אינם נשברים, כך אין הקב"ה מנסה את הרשעים אלא את הצדיקים שנאמר ה' צדיק יבחן וכתיב (בראשית כב) והאלהים נסה את אברהם. אמר רבי יוסי בן חנינה הפשתני הזה בשעה שהוא יודע שהפשתן שלו יפה כל שהוא כותשה היא משתבחת וכל זמן שהוא מקיש עליה היא משתמנת, ובשעה שהוא יודע שהפשתן שלו רעה, אינו מספיק לקוש עליה אחת עד שהיא פוקעת, כך אין הקב"ה מנסה את הרשעים, אלא את הצדיקים שנאמר ה' צדיק יבחן. אמר רבי אלעזר משל לבעל הבית שהיה לו ב' פרות אחת כחה יפה, ואחת כחה רע, על מי הוא נותן את העול לא על זאת שכחה יפה, כך הקב"ה מנסה את הצדיקים שנאמר ה' צדיק יבחן, ה' צדיק יבחן זה נח, שנאמר ויאמר ה' לנח כי אותך ראיתי צדיק לפני".","125","","2391","True","True","False","","252","95.86.70.88","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53353","53063","לפעמים זה ניראה שהשטן מתגרה בא-לוהים","07/11/17 05:40","יח חשון","תשע"ח","05:40","הודו_כי_טוב","באתר 929 נכתב שהמדרש מצוטטים דבריו של אליפז התימני בספר אויב :
אליפז בדמות השטן
המדרש מתאר את מסעו של אברהם אל הר המוריה. בדרך מופיע השטן. למרבה הפלא מגרונו של השטן מדבר אליפז התימני
במספר מקומות עולה בספרות האגדה השוואה בין איוב לאברהם. במדרש הבא (תלמוד בבלי סנהדרין פט, ב), שוב אנחנו פוגשים את אברהם בדמותו של איוב, ומעניין במיוחד לגלות ביד מי נתן המדרש את תפקיד השטן.

המדרש פותח בדרשה על הפסוקים הפותחים את סיפור העקדה: "ויהי אחר הדברים האלה והאלוהים נסה את אברהם":

מאי "אחר? - אמר רבי יוחנן משום רבי יוסי בן זימרא: אחר דבריו של שטן… אמר שטן לפני הקדוש ברוך הוא: רבונו של עולם! זקן זה חננתו למאה שנה פרי בטן, מכל סעודה שעשה לא היה לו תור אחד או גוזל אחד להקריב לפניך? אמר לו: כלום עשה אלא בשביל בנו, אם אני אומר לו זבח את בנך לפני - מיד זובחו.

בדומה לסיפור איוב גם כאן מתנסה אברהם כדי להוכיח דבר מה לשטן. המעניין הוא שכאן לא השטן מבקש לפגוע באברהם על ידי הדרישה להקריב את בנו, אלא אלוהים בעצמו 'מתנדב' לשלוח את אברהם אל הנסיון.השטן שמעוניין שאברהם לא יעמוד בניסיון מנסה להסית אותו:

אמר לו: הֲנִסָּה דָבָר אֵלֶיךָ תִּלְאֶה...הִנֵּה יִסַּרְתָּ רַבִּים וְיָדַיִם רָפוֹת תְּחַזֵּק כּוֹשֵׁל יְקִימוּן מִלֶּיךָ... כִּי עַתָּה תָּבוֹא אֵלֶיךָ וַתֵּלֶא" (איוב ד, ב-ה). - אמר לו: "אֲנִי בְּתֻמִּי אֵלֵךְ" (תהלים כו, יא) . - אמר לו: "הֲלֹא יִרְאָתְךָ כִּסְלָתֶךָ" (איוב ד, ו). - אמר לו: "זְכָר נָא מִי הוּא נָקִי אָבָד" (איוב ד, ז). כיון דחזא דלא קא שמיע ליה, אמר ליה (= כיוון שראה שלא שומע לו, אמר לו): "וְאֵלַי דָּבָר יְגֻנָּב" (איוב ד, יב), כך שמעתי מאחורי הפרגוד: השה לעולה ואין יצחק לעולה. - אמר לו: כך עונשו של בדאי, שאפילו אמר אמת - אין שומעין לו.

הדרשן שם בפי השטן פסוקים מספר איוב שבאמצעותם מנסה השטן לגרום לאברהם שלא להקריב את בנו ובכך להיכשל בניסיון. מפתיע לגלות שדברי השטן כולם לקוחים מתוך דבריו של אליפז! כיצד הפך אליפז לשטן? ייתכן שהדרשן רק השתמש בדבריו של אליפז במנותק מהקשרם. אך ייתכן שדרשן זה אכן רואה בדבריהם של הרעים חלק מהנסיונות של השטן. הרעים על פי קריאה זו מתגרים באיוב ומנסים לגרום לו להיכשל ולבוא לידי ברכת אלוהים. האתגר של איוב הוא לעמוד מול דברי הרעים המשבחים ומהללים את צדקתו של האל, ולחשוק את שפתיו, ולא להטיח באל דברי קללה. איוב, כך נראה, עומד בניסיון. הוא אמנם אומר דברים חריפים, אך הוא עודנו עומד לנוכח האל, הוא לא מקלל.

דניאל שרשבסקי, מרצה בבית מדרש 'יקר' ובמיזם 929","207","","2371","True","True","False","","262","79.180.57.210","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53354","53063",""ברית המילה היא כמו כל ניתוח קטן"??!!","07/11/17 07:45","יח חשון","תשע"ח","07:45","יהודי_קדום","איך אפשר להשוות בין הכנסת התינוק בבריתו של אברהם אבינו ע"י מצוות ברית מילה ל-"ניתוח קטן"?
ההשוואה תְּמוּהָה ומעוררת פליאה מדוע הובאה:
שהרי:
כל ניתוח נעשה בהרדמה - ללא כאבים!
ברית מילה לתינוק זה דבר כואב!
כל ניתוח נעשה ברצון ובהרשאת המנותח או אפוטרופוסו
ברית מילה היא מצווה עפ"י ציוויו אלוקי .","233","","2371","True","True","False","","148","79.180.134.236","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53370","53354","כלל לא דברתי אפילו על תינוק יהודי","07/11/17 12:19","יח חשון","תשע"ח","12:19","הודו_כי_טוב","דיברתי על הכאבים והפחדים של ילד גויי שהוא כבר מודע למה
שעושים לו.
זאת מצווה שנקנית בייסורים
כי גם בימינו יש מקומות בעולם
מחוץ למזרח התיכון
שעושים זאת בגיל מעל שנתיים
גם עקירת שן זה ניתוח קטן
רק שאין בזה מצווה דרך אגב","207","","2371","True","True","False","","178","2.53.130.116","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53375","53370","המצווה נקנית ע"י האב ב"ייסורין" של","07/11/17 13:20","יח חשון","תשע"ח","13:20","יהודי_קדום","התינוק... שהרי בגיל זה החובה למילה היא על האב.
דבריי בהודעה לעיל הם תגובה לדברי הרב כוכב.","233","","2371","True","True","False","","119","79.181.129.246","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53378","53375","של מי תהיה המצווה במקרים מיוחדים ?","07/11/17 18:34","יח חשון","תשע"ח","18:34","הודו_כי_טוב","ילד יהודי שנולד לאב גוי והוא כבר בר דעת
ילד גוי מצווה שהוא כבר בר דעת כי אין גיל בר מצווה
יהודי שכבר מלאו לו יג וטרם נימול","207","","2371","True","True","False","","191","2.53.130.116","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("53379","53378","מסכת קידושין דף כט עמוד א","07/11/17 19:54","יח חשון","תשע"ח","19:54","יהודי_קדום",""...תנינא להא דת"ר: האב חייב בבנו למולו, ולפדותו, וללמדו תורה, ולהשיאו אשה, וללמדו אומנות; וי"א: אף להשיטו במים; רבי יהודה אומר: כל שאינו מלמד את בנו אומנות - מלמדו ליסטות. ליסטות ס"ד? אלא, כאילו מלמדו ליסטות.
למולו. מנלן? דכתיב: וימל אברהם את יצחק בנו.
--->והיכא דלא מהליה אבוה - מיחייבי בי דינא למימהליה, דכתיב: המול לכם כל זכר;
--->והיכא דלא מהליה בי דינא - מיחייב איהו למימהל נפשיה, דכתיב: וערל זכר אשר לא ימול את בשר ערלתו ונכרתה...."


שולחן ערוך יורה דעה הלכות מילה סימן רסא:
סעיף א
אם לא מל האב את בנו, חייבים ב"ד למולו.
ואם לא מלוהו ב"ד, חייב הוא, כשיגדיל, למול את עצמו.
ואם לא מל, חייב כרת.
הגה: ובכל יום עוברים בעונשין אלו. (טור ובכל בו) ואין מלין בנו של אדם שלא מדעתו,
אלא אם כן עבר האב ולא מלו בית דין מלין אותו בעל כרחו. (טור בשם הרמב"ם).
ואין האשה חייבת למול את בנה. (טור).
האב שאינו יודע למול, ויש כאן מוהל שאינו רוצה למול בחנם, רק בשכר, יש לב"ד לגעור במוהל זה,כי אין זה דרכן של זרע אברהם, ואדרבה מוהלים מהדרין שיתנו להם למול. ואם עומד במרדו, ואין יד האיש משגת לתת לו שכרו, הוי כמי שאין לו אב שב"ד חייבים למולו, ולכן ב"ד היו כופין אותו, מאחר שאין אחר שימול (רשב"א סי' תע"ב).
","233","","2371","True","True","False","","169","109.66.137.73","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56526","53379","לפום צערה אגרא? סם לפני הברית?","07/05/18 07:43","כב אייר","תשע"ח","07:43","הודו_כי_טוב","בהיכלי תורה דף כ"א יש דיון לגבי סם הרדמה לפני ברית מילה לתינוק/ למבוגר
צער בעלי חיים זה מדאורייתא לבני אדם לא כל שכן?","207","","2190","True","True","False","","234","109.64.126.39","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56527","56526","כנראה שאין לימוד כ"ש כזה. בכל אופן יש שם","07/05/18 07:55","כב אייר","תשע"ח","07:55","יהודי_קדום","במקור שהבאת גם המתירים הרדמה באופנים ולמקרים שונים.","233","","2190","True","True","False","","124","79.177.10.56","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56536","56526","נהגו כולם לתת יין מתוק","07/05/18 10:28","כב אייר","תשע"ח","10:28","אור חדש","כדי להקל על התינוק ובוודאי שאין בעיה לעשות מעשים נוספים שיקלו עליו.
המחמירים יוצאים לא מסברא או ראיה שהדבר אסור אלא רק מהכלל הנקוט בידם ש'אסור לזוז מהמסורת', הבעייתיות הרבה בגישה זו נדונה כבר רבות כאן ובכלל.","458","","2190","True","True","False","","117","213.151.55.26","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56537","56536","ונשארת השאלה לנימול מבוגר...","07/05/18 10:41","כב אייר","תשע"ח","10:41","יהודי_קדום","","233","","2190","False","True","False","","83","79.177.10.56","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56538","56537","חוששני שטעו בכך מצד המציאות","07/05/18 10:52","כב אייר","תשע"ח","10:52","אור חדש","הרי אותם גדולים שהצריכו דעתו וסבלו של הנימול מצד 'שאין כריתת ברית דם ללא צער' (ולכן שללו הרדמה) התעלמו מכך שמציאותית הפצע ממשיך לדמם ולהכאיב מאד לגדולים עוד ימים רבים אחר המילה עצמה וא"כ אין כלל מקום להוראתם המחמירה (עכ"פ מטעם זה)","458","","2190","True","True","False","","102","213.151.55.26","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב",""),new Message("56540","56538","אי-אפשר להבין/לקבל אחרת, וזה","07/05/18 11:46","כב אייר","תשע"ח","11:46","יהודי_קדום","אולי מסוג המקרים הבודדים שנוכל לומר כך.","233","","2190","True","True","False","","99","79.177.10.56","0","53050","סנהדרין|פט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);