var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=52862;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107091","המתרגם ומזרעך לא תתן להעביר למולך ...","איתן","02/05/24 02:13","123","55"),new MostViewed("107093","הגהות הגר"א ב"מ סד","אוריאל שלמוני","02/05/24 10:18","605","52"),new MostViewed("107107","דף היומי ביום הזיכרון - פרויקט 'לקדושים'","יצחק אינקר","03/05/24 14:29","52202","50")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("52862","0","כוונה ומעשה","25/09/17 00:30","ה תשרי","תשע"ח","00:30","דוד כוכב","מה הסיבה שבן סורר ומורה לא היה ולא עתיד להיות?

ראה בפסקה האחרונה בקישור זה.","125","","2416","True","True","False","","785","213.151.60.84","0","0","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("52863","52862","לא היה?! "אני ישבתי על קברו" !","25/09/17 08:37","ה תשרי","תשע"ח","08:37","Almuaddib",".","107","","2416","True","True","False","","190","209.88.198.77","0","52862","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("52876","52862","בסעיף לח יש צורך בתיקון המשפט","26/09/17 08:49","ו תשרי","תשע"ח","08:49","יהודי_קדום","שכתב: "לרבי יהודה הכפרה במעשה – בדם. ולרבי שמעון הכפרה בכוונה שבדיבור" - משום שמשפט זה אינו מבטא נכון את מחלוקתם של רבי יהודה ורבי שמעון:

מחלוקתם היא בשאלה למה התכוונה התורה כשאמרה "לכפר עליו"? - וזה אינו משתמע מדבריו במשפט שכתב, כך לענ"ד:

כך הוא הלימוד שלי:

הכפרה בשעיר המשתלח נעשית באמירת הוידוי עליו על ידי הכהן הגדול לפני שילוחו לעזאזל -
והכפרה בשעיר לה', הנשחט, נעשית בזריקת דמו,
מכאן שמדובר בשתי כפרות הנעשות באופן שונה:
כשרבי שמעון אומר: "...בכפרת דברים" הוא מתכוון לכפרה הנעשית בשעיר המשתלח - בו הכפרה נעשית באמירת הוידוי על השעיר המשתלח,
וכשרבי יהודה אומר: "...בכפרת דמים" הוא מתכוון לכפרה הנעשית בשעיר לה', הנשחט, ובו הכפרה נעשית בזריקת דמו.

ועל כן כל מחלוקתם אינה אלא בשאלה למה התכוונה התורה כשאמרה "לכפר עליו"?
לרבי שמעון הכוונה לוידוי על השעיר המשתלח
ולרבי יהודה הכוונה לזריקת הדם של השעיר הנשחט לה'.

(הנפקא מינה ממחלוקתם הוא בשאלה האם הוידוי על השעיר המשתלח מעכב?
לרבי שמעון כן ולרבי יהודה לא).","233","","2415","True","True","False","","143","79.176.31.189","0","52862","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("52878","52862","לסעיף י': הציטוט החלקי - חלקי מדי....","26/09/17 10:36","ו תשרי","תשע"ח","10:36","יהודי_קדום","הגמרא אומרת : " ופליגא דעולא דאמר עולא:..." ואילו הציטוט החלקי שהביא פותח "אמר עולא..." - שאינו מרמז על כך שהובאה ברייתא לפיה זוהי גם דעת רבי אליעזר וגם דעת רבי שמעון בן יוחאי. ושברייתא זו סותרת לדברי עולא המצוטטים על ידו כעיקר שעליו הוא מבסס המשך דבריו, כך עכ"פ להבנת דעתי העניה ( בהמשך דברי עולא נדחין).
וכן גם סיום הציטוט ב: "... אתה מאי אתה אומר? - אמר לו: שאני אומר ארון במקומו נגנז" - - זו אינה המסקנה - שהרי גם לדעת רבי שמעון הארון גלה לבבל (כמובא בהמשך דבריו) .

כך הלימוד שלי:

בבית המקדש השני לא היה הארון והגמרא מדייקת בלשון משנתנו שאומרת: ' מִשֶּׁנִּטַּל הָאָרוֹן ...' ולא אומרת 'משנגנז' ומביאה מחלוקת תנאים האם הארון גלה לבבל, נגנז במקומו, או נגנז בלשכת דיר העצים:

גם רבי אליעזר וגם רבי שמעון אומרים שהארון גלה לבבל:

א. רבי אליעזר לומד שהארון גלה לבבל מהפסוק בדברי הימים ב' פרק לו פסוק י: 'וְלִתְשׁוּבַ֣ת הַשָּׁנָ֗ה שָׁלַח֙ הַמֶּ֣לֶךְ נְבֽוּכַדְנֶאצַּ֔ר וַיְבִאֵ֣הוּ בָבֶ֔לָה עִם-כְּלֵ֖י חֶמְדַּ֣ת בֵּית-ה'‏ וַיַּמְלֵךְ֙ אֶת-צִדְקִיָּ֣הוּ אָחִ֔יו עַל-יְהוּדָ֖ה וִֽירוּשָׁלִָֽם', ומוסיף רבי מתיא בן חרש שרבי אליעזר למד שהארון גלה לבבל גם מהפסוק באיכה פרק א פסוק ו: ' וַיֵּצֵ֥א מִבַּת-צִיּ֖וֹן כָּל-הֲדָרָ֑הּ הָי֣וּ שָׂרֶ֗יהָ כְּאַיָּלִים֙ לֹא-מָצְא֣וּ מִרְעֶ֔ה וַיֵּלְכ֥וּ בְלֹא-כֹ֖חַ לִפְנֵ֥י רוֹדֵֽף' – פירוש כָּל-הֲדָרָ֑הּ, לפי רבי מתיא בן חרש הוא: כל מה שבחדרי חדרים וזה ארון הקדש שמקומו בקדש הקדשים וגלה בחורבן בית המקדש.
ב. רבי שמעון בן יוחאי לומד שהארון גלה לבבל מהפסוק: ״הִנֵּה֮ יָמִ֣ים בָּאִים וְנִשָּׂ֣א | כָּל-אֲשֶׁ֣ר בְּבֵיתֶ֗ךָ וַאֲשֶׁ֨ר אָצְר֧וּ אֲבֹתֶ֛יךָ עַד-הַיּ֥וֹם הַזֶּ֖ה בָּבֶ֑ל לֹֽא-יִוָּתֵ֥ר דָּבָ֖ר אָמַ֥ר ה'' (ישעיהו פרק לט פסוקים ה-ו) וממנו יש ללמוד שלא נותר דבר במקדש, כולל הארון. לא ניתן לדעת בוודאות האם הארון גלה בגלות יהויכין או בגלות צדקיה .

(לא ניתן לדעת באיזה גלות בבל מדובר!
היו שתי גלויות לבבל שביניהן הבדילו אחת עשרה שנה: גלות יהויכין בשנה השמינית למלכות נבוכדנצר, וגלות צדקיהו בשנה התשע עשרה למלכות נבוכדנצר (ראה רש'י ורבנו גרשום במסכת ערכין דפים יב עמודים א-ב).","233","","2415","True","True","False","","158","79.176.31.189","0","52862","סנהדרין|עא ע"א",""),new Message("52872","52863","היינו לשיטת רבי יהודה ורשב"י","25/09/17 18:08","ה תשרי","תשע"ח","18:08","דוד כוכב","אבל למה הלכת להתיישב על קברו?
יש לך עודף זמן לחפש חורבות של עיר נדחת?

על כך כאן.","125","","2416","True","True","False","","187","213.151.60.84","0","52862","סנהדרין|עא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82662);