var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=51285;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("51285","0","נמצא בשובר: שטרו של יוסף בן שמעון פרוע","19/07/17 00:34","כה תמוז","תשע"ז","00:34","דוד כוכב",""נמצא לאחד בין שטרותיו שטרו של יוסף בן שמעון פרוע - שטרות שניהם פרועין".

קשה, למה לא חששו שמא עשה הלוה קנוניא עם יוסף בן שמעון נגד השני?
ועוד שהרי הלוה הוא שפשע בכך שלא דרש מהמלוה לכתוב בשובר דורות, ולמה יפסיד המלוה האחר, וכי מה יכל לעשות?

עוד על כך בקישור זה.","125","","2479","True","True","False","","695","213.151.57.176","0","0","בבא בתרא|קעג ע"א",""),new Message("51286","51285","קנוניא כזו אכן תיתכן אם השובר אינו משולש","19/07/17 01:28","כה תמוז","תשע"ז","01:28","יהודי_קדום","דורות.
וכך מבואר ב'חברותא':

כתב הטור [חו"מ מט] בשם הרמ"ה, אם בשטרי החוב כתב שלושה דורות ובשובר כתב רק שני דורות, על בעל השובר להביא ראיה, ופירש ביד רמ"ה שמה שאמר רבי הושעיא בסוגייתינו שאם בשטרי החוב כתב שלושה דורות ובשובר כתב רק שני דורות, ואינו מבורר למי הוא נכתב, הורע כוחם של השטרות, והם בחזקת פרועים. כל זה נאמר רק באופן ששני השטרות הם של מלוה אחד ושני לווים, שהמלוה הפסיד לעצמו בכך שהוא כתב בשובר רק שני דורות. אבל באופן ששני השטרות הם של שני מלווים ולוה אחד, השובר אינו מועיל אם לא נכתב בו שלשה דורות, כי יכול להיות שהלוה עשה קנוניא עם אחד המלוים שיתן לו שובר, ועל ידי זה יפטר מהמלוה השני. אבל הטור חולק על הרמ"ה, וסובר שלעולם יד בעל השטר על התחתונה, והמוציא מחבירו עליו הראיה, והקשה על הרמ"ה מדוע כאשר יש שני מלוים ששמותיהם שוים צריך לכתוב בשטר החוב שלשה דורות, והלא ההלכה היא ששני יוסף בן שמעון מוציאים שטר חוב על אחר. [ועיין בבית יוסף אות יג ובש"ך ס"ק יז]. הריטב"א סובר, שאם יש ספק בשובר, יד בעל השובר על התחתונה, והרמ"א [חו"מ מב ח] דחה דעה זו, ונקט כדעת הנמוקי יוסף בשם הרא"ה שאם יש ספק בשובר יד בעל השובר על העליונה, כיון שהוא המוחזק. וכתב הגר"א [שם ס"ק כז] שמוכח כדבריו מסוגייתינו שאם בשטרי החוב כתב שלושה דורות ובשובר כתב רק שני דורות, יד בעל השובר על העליונה".","233","","2479","True","True","False","","151","89.139.185.162","0","51285","בבא בתרא|קעג ע"א",""),new Message("51288","51286","טענותי כדברי הרמ"ה, על הגמרא כדברי הגר"א","19/07/17 02:09","כה תמוז","תשע"ז","02:09","דוד כוכב","","125","","2479","False","True","False","","169","213.151.57.176","0","51285","בבא בתרא|קעג ע"א",""),new Message("51289","51288","לכן הדגשתי ...","19/07/17 02:13","כה תמוז","תשע"ז","02:13","יהודי_קדום","","233","","2479","False","True","False","","85","89.139.185.162","0","51285","בבא בתרא|קעג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);